به گزارش اکونا پرس،
در ابتدای نشست دکتر صالحی امیری خطاب به سرپرست کاروان تاکید کرد: تدابیر لازم برای اعزام کاروانی قدرتمند و بدون حاشیه به بازی‌های کشور‌های اسلامی اندیشده شود؛ حضوری موفق دربازی‌های کشور‌های اسلامی آن هم در کشور دوست و همسایه ترکیه برایمان اهمیت دارد.
وی افزود: با توجه به تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو بهترین فرصت است تا بتوانیم حضور حداکثری در بازی های کشورهای اسلامی داشته باشیم، پیش از این نزدیک بودن این دو رویداد هر دو کاروان را تحت تاثیر قرار میداد چراکه تعدادی از رشته‌ها تمایل داشتند با بیشترین تعداد در هانگژو و برخی تمایل به حضور حدااکثری در قونیه را داشتند خوشبختانه در حال حاضر فرصت برای حضور حداکثری مهیا است.
دکتر صالحی امیری در ادامه گفت: از ظرفیت افزایش پاداش برای ترغیب حضور قدرتمند ورزشکاران شاخص استفاده کنید؛ کمیته ملی المپیک نیز برای حضور قدرتمند کاروان ورزشی اعزامی ایران به پنجمین دوره بازی‌های کشور‌های اسلامی حمایت های لازم را می‌کند.
در ادامه این نشست دکتر رحیمی سرپرست کاروان اعزامی ایران  به بازی های کشورهای اسلامی با تاکید براینکه از بهمن ماه برنامه های مربوط به کاروان اعزامی کشورمان به این رویداد آغاز شده است، افزود:خوشبختانه در تمامی امور حتی از کمیته برگزاری بازی ها نیز جلوتر هستیم و با انتخاب هوشمندانه مسئولان کمیته های مختلف کادر سرپرستی در جهت پیشبرد اهداف کادر سرپرستی با هماهنگی خوبی گام برمیداریم.
در ادامه نیز دکتر رحیمی سرپرست به همراه معاونین شان دکتر دهخدا، هادی ساعی و خانم اسلامیان گزارشی از فعالیت های انجام شده از جمله ثبت نام، پی گیری امور فنی و کتابچه های فنی و توزیع آن بین فدراسیون ها برای توجیه کادرفنی تیم ها ارائه دادند.
همچنین مسئولان کمیته های رسانه، تشریفات، ارتباطات و فناوری، حراست، مالی، اسکان توضیحاتی در خصوص فعالیت های صورت گرفته و برنامه های پیش رو ارائه کردند.
درپایان نشست دکتر سجادی باتوجه به ترکیب کادر سرپرستی اعلام کرد: خوشبختانه ترکیبی جوان و باتجربه در این جمع حضور دارند که می توانند کمک حال سرپرست کاروان باشند و به طور حتم فدراسیون ها نیز همکاری لازم را با کادر سرپرستی خواهند داشت تا کاروانی قدرتمند را به بازی های کشورهای اسلامی اعزام کنیم.
 
گفتنی است در این نشست  دکتر دهخدا، دکتر افتخاری، هادی ساعی ، دکتر سید محسن میر، اصغر فرخی، دکتر سپیده گلیجانی مقدم، عاطفه اسلامیان ، محمود عبدالهی، محمد عبیری، حمیدرضا سلامی، محمد بابایی حضور داشتند.