به گزارش اکونا پرس،
به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مراسم آیین رونمایی از تجهیزات ورزشی تولید ملی کمیته ملی پارالمپیک امروز با حضور دکتر سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

دکتر سیدحمید سجادی در این مراسم با ابراز اینکه امیدوارم شاهد برگزاری اینگونه نشست‌ها باشیم اظهار داشت: مقام معظم رهبری دراین خصوص تاکید کردند که باید عرصه جدیدی از تولیدات داخلی را در کشور ایجاد کنیم و خوشحالیم که در این راستا همیشه ایده‌های جالب آقای خسروی‌وفا در ورزش کشور دیده شده است.

وی افزود: در بازدیدی که از فدراسیون جانبازان و معلولین داشتیم برخی از اقلام ورزشی را مشاهده کردیم و جای خوشحالی است که با تلاش همه عزیزان و تعامل بین فدراسیون جانبازان و معلولین و کمیته پارالمپیک سرمایه خوبی برای ورزش به جا مانده است.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در رشته‌های مختلف نیاز به تولیدات ملی داریم. به عنوان مثال رشته فوتبال و فوتسال در بین رشته‌های دیگر در عموم جامعه مقبولیت بیشتری دارد و از این رو نیاز است که شرکت‌های تولیدی توپ زیادی داشته باشیم. همانطور درخصوص رشته زورخانه‌ای وقتی هدف ما این است که این رشته توسعه پیدا کند و درحال حاضر بیش از ۸۰ کشور دنیا این رشته را دارند نیاز است که شرکت‌های تولیدات وسایل زورخانه‌ای بیشتری در کشور فعالیت کنند.

دکتر سجادی افزود: وقتی صحبت از رشد و توسعه ورزش می‌کنیم باید ملزومات آن کار نیز فراهم باشد. امسال مقام معظم رهبری با فرمایشات خود مسئولیت ما را سنگین کردند و باید با تاکید ایشان و استفاده از نگاه و متدهای جدید به تولید داخلی بیشتر بپردازیم.

وی گفت: در دهه اخیر یاد گرفتم که تولید یعنی عشق و تولیدکننده یعنی عاشق و تا عاشق نباشیم دنبال عشق نخواهیم رفت. اثرات تولید در هر کشوری بسیار مثبت است و باعث برکات زیادی می‌شود. موضوع تولید به کشور اقتدار می‌دهد و این را باید مدنظر داشته باشیم که تولید صرفا معطوف به وسایل نمی‌شود و وقتی بتوانیم در یک رشته خودمان را مطرح کنیم و شناخته شویم تولیدگر خواهیم بود.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: امیدوارم که بتوانیم در بخشی از ملزومات ورزشی در کشور موفق باشیم چون این تولیدات می‌تواند درخصوص خیلی از وسایل ورزشی باشد. برای اینکه بتوانیم در ورزش توسعه داشته باشیم می‌بایست ملزومات را نیز فراهم کنیم تا مردم ترغیب شوند که به رشته دلخواه روی بیاورند.

دکتر سجادی ادامه داد: هرچه قدر بتوانیم به مسئله تولید بها دهیم قطعا توسعه ورزش ما به روز خواهد بود. رشته‌های مختلف اگر رونق پیدا کنند شغل‌های جدیدی نیز برای مردم ایجاد می‌شود و در کنارش از لحاظ اقتصادی نیز مشکلات کمتر خواهد شد.