به گزارش اکونا پرس،
به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در جریان برگزاری این مراسم، ضمن بیان اشکال مختلف زیستن مانند زیست برای اندوختن علم و دانش و زیست برای بقاء، در خصوص زیستن اخلاقی در جامعه که به نوعی می توان نام هم نوایی و همدردی با دیگران و عبور از منافع فردی برای دستیابی به منافع جمعی بر آن گذاشت سخن گفت.
وی در ادامه عالی ترین اصل زیست اخلاقی را فدا کردن خود برای دیگران عنوان کرد و ابراز داشت: اوج این موضوع را می توان در هشت سال دفاع مقدس که رزمندگان همه جان خود را برای حیات دیگران اهداء کردند مشاهده کرد.
دکتر صالحی امیری در ادامه ضمن اشاره به اینکه ما امروز در جامعه ای زیست می کنیم که هر روز با پدیده‌های ناگواری نظیر فقر مواجه هستیم افزود: جامعه اخلاقی جامعه ای است که انسان ها در آن احساس کنار هم بودن داشته باشند و دغدغه ها کم و احساس آرامش زیاد باشد.
رئیس کمیته ملی المپیک در بخش دوم صحبت های خود توضیحاتی را در خصوص انواع سرمایه های انسانی به حاضرین ارائه کرد و گفت: بزرگترین سرمایه، سرمایه بخشندگی است که می توان در دو سطح بخشیدن از مال و عالی ترین سطح بخشش یعنی بخشیدن از جان و اهداء عضو به آن اشاره کرد.
وی در پایان به نقش گروه های مرجع در اهدای عضو اشاره کرد و راه دستیابی به اهدای عضو را عبور از مسیر انسانیت، اخلاق و گذشت عنوان کرد.
ابوالحسنی عضو کمیسیون اخلاق کمیته ملی المپیک، خانم دکتر نجفی زاده مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان، دکتر قبادی نایب رئیس این انجمن و هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو از دیگر سخنرانان این مراسم بودند که در خصوص اهمیت ترویج فرهنگ اهدای عضو، فلسفه اهدای عضو، دستاوردهای مهم پیوند اعضاء در ایران از ابتدا تا کنون و آمار وضعیت کنونی اهدای عضو در ایران به ارائه توضیحاتی پرداختند.
شایان ذکر است در پایان این مراسم و توسط دکتر صالحی امیری و مسئولین انجمن اهدای عضو ایرانیان از خانواده ایثارگر اهدای عضو (خانواده زهرا باغبان) نوجوان تکواندوکاری که پس از مرگ مغزی و اهدای اعضای بدن او به چند بیمار، حیاتی دوباره به آنها بخشیدند تقدیر شد.
گفتنی است در ادامه نیز دکتر صالحی امیری با اهدای لوحی از مدیران انجمن اهدای عضو ایرانیان تقدیر کرد.