باشگاه سپاهان که در پایان فصل بیست و یکم با محرم نویدکیا قطع همکاری کرد، با وجود مذاکره با دو گزینه داخلی برای جانشینی وی در نهایت تصمیم به استفاده از سرمربی خارجی روی نیمکت خود گرفته است و طبق شنیده‌ها از مدیران باشگاه، سرمربی بعدی سپاهان قطعاً خارجی است.

در همین راستا مسئولان باشگاه مذاکرات فشرده‌ای در چند نوبت به صورت آنلاین با فیلیس ماگات آلمانی داشتند ولی بر سر مبلغ و یک سری جزئیات به توافق نرسیدند و در نتیجه سپاهانی‌ها سراغ گزینه پرتغالی رفتند.

ژوزه مورایس ۵۶ ساله اهل پرتغال است که قهرمانی‌های زیادی در فوتبال اروپا و آسیا در کارنامه مربیگری اش دیده می شود. او در سال ۲۰۱۰ در اینتر میلان و در سال ۲۰۱۳ در رئال مادرید و در سال ۲۰۱۵ در چلسی دستیار ژوزه موربینو بود که در هر سه مقطع توانست با جام این تیمها را ترک کند. از مهمترین باشگاه های آسیایی که او در آنها مربیگری کرده می توان به چونبوک موتورز کره جنوی اشاره کرد که با آن تیم نیز به مقام قهرمانی k-league رسید و سپس در مقطعی کوتاه در سال ۲۰۲۱ به الهلال پیوست اما خیلی زود این تیم را به دلایل نامشخص ترک کرد.

از دیگر تیم های مطرحی که او به عنوان مربی یا دستیار در آنها سابقه عضویت دارد، می توان به پورتو، آ.اک یونان، انتالیا اسپور ترکیه اشاره کرد. عملکرد ژوزه مورایس در تیمهایی که تاکنون مربیگری کرده را در ادامه مشاهده می کنید.