به گزارش اکونا پرس،

رضا صالحی امیری در این نشست گفت: در لوزان با دو هدف مهم حاضر شدیم، اول گسترش تعاملات برای کسب فرصت‌های جدید و دوم کاهش یا رفع تهدیدات ورزش.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در دیپلماسی فرهنگی و ورزشی اصل بر تقویت روابط میان ملت ها و تلاش برای گسترش تعاملات فرهنگی میان کشورهاست.

صالحی امیری مطرح کرد: حضور فعال تیم های ۵۷ کشور در کنار یکدیگر و گفتگو، تعامل و رقابت منجر به همبستگی کشورها می شود.

وی ادامه داد: ما برای توسعه ورزش قهرمانی باید روابطمان را با فدراسیون های جهانی افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: ساعی جلسه خوبی با رئیس فدراسیون جهانی در کره جنوبی داشت و شرایط خوبی در تکواندو ایجاد شده است. دیپلماسی ورزشی باید با دقت و ظرافت خاص و با تلاش حداکثری برای رفع تهدیدها انجام شود. امروز در بهترین شرایط همکاری با شورای المپیک آسیا و کمیته بین‌المللی المپیک هستیم و مناقشات به حداقل و صفر رسیده و با عبور از چالش جودو ادعا می‌کنیم چالش‌ها به صفر رسیده و در نهایت در پاریس شاهد حضور جودو بر روی سکو هستیم.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره مشکل ویزا برای ورزشکاران به دلیل مهاجرت، گفت: اساسا با اصل مهاجرت مخالفت نداریم بلکه حضور قهرمان را به عنوان لژیونر برای ورزش ایران فرصت می دانیم.موضوعی که ما با آن مشکل داریم پناهندگی است که در ورزش کشورمان جایگاه جدی ندارد.

وی در ادامه گفت: هر ورزشکار ایرانی در هر نقطه ای که هست فرزند ایران است و ما باید طوری عمل کنیم که دلبستگی‌شان به کشور بیشتر شود.