به گزارش اکونا پرس،

به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک در مراسم افتتاح این وبینار دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک در سخنان کوتاهی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) ضمن تشکر از دکتر قراخانلو نایب رئیس شورای حفاظت از ورزشکاران برای مدیریت این وبینار گفت: در ارتباط با جنبش المپیک یکی از مهمترین موضوعات ورزشکاران هستند در واقع ورزشکاران قلب جنبش المپیک هستند.

وی ادامه داد: ما باید همه توان و تلاش خود را برای صیانت و ایجاد محیطی امن برای ورزشکاران بکار ببریم و همچنین باید دانش آنان را در این ارتباط  ارتقا دهیم .

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود : ورزشکاران باید از مسئولیت های مدنی و حقوق خود آگاه باشند  تا در درجه نخست از هرگونه آزار و اذیت مصون بمانند و این رسالتی است که بر دوش ماست . برای تحقق این امر کلیه روسای فدراسیونها و مدیران بایستی با کمک ورزشکاران و بویژه کمیسیون ورزشکاران وارد عمل شوند و به تشریک مساعی بپردازند .

دکتر سعیدی درپایان ضمن تشکر از زحمات سرکار خانم دکتر کریمی دبیر شورای حفاظت  که در غم از دست دادن مادر خود به سوگ نشسته است و دکتر قراخانلو نایب رئیس این شورا گفت : این که تا این مرحله رسیدیم حاصل زحمات این دوستان و حمایت قاطع دکتر صالحی امیری رییس محترم کمیته ملی المپیک و رییس این شوراست.

در ادامه خانم کریستی باروز مدیر ارشد بخش ورزش ایمن در کمیته بین المللی المپیک در سخنانی ضمن بیان این مطلب که این برنامه از سال 2004 از سوی IOC و برای کمک به ورزشکاران که ورزش سالم داشته باشند آغاز شده است و این بخشی از منشور المپیک است که ورزشکاران خارج از نژاد، رنگ و فرهنگ از هر گونه تبعیض دور باشند.

 وی در ادامه ضمن برشمردن انواع سوء استفاده شامل رفتاری، روانی، جسمانی، جنسی و آزار و اذیت و برخی غفلت ها گفت : برای جلوگیری از این سوء استفاده ها قوانین و مقرراتی تنظیم شده است و این موارد باید درسطح کشورها نیز دنبال شده و قوانینی تنظیم شود.

مدیر ارشد بخش ورزش ایمن در کمیته بین المللی المپیک افزود: مامی خواهیم پیام حفاظت از ورزشکاران را به همه برسانیم تا اگر مشگلی می بینند گزارش کنند. محیط ورزشی باید امن باشد و ورزشکاران باید با حقوق خود آشنا باشند و این وظیفه فدراسیونها ، کمیته ملی المپیک و ورزشکاران است.

در ادامه این وبینار که با حضور بیش از 30 نفر از علاقمندان و ورزشکاران برگزار شد دکتر رضا قراخانلو نایب رئیس شورای حفاظت از ورزشکاران و عضو انجمن کمیته های ملی المپیک (ANOC) در خصوص عملکرد این شورا طی دو سال اخیر و فعالیتهای انجام شده گزارشی را ارائه نمود.

دکتر پدیده بلوری زاده سرمربی تیم ملی بسکتبال دختران ایران در رده سنی جوانان در خصوص راهکارهای پیشنهادی برای ورزش ایمن در بین ورزشکاران زن ایرانی، سجاد گنج زاده رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک در رابطه با برنامه های پیش روی این کمیسیون در زمینه حفاظت از ورزشکاران و محمد رضا اویسی در خصوص یافته های خود از دوره افسران حفاظت از ورزشکاران از جمله سخنرانان و موضوعاتی بود که در این وبینار یک روزه به آنها پرداخته شد .