به گزارش اکونا پرس،

مرحله ‌نهایی مسابقات والیبال زنان و مردان بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی امروز (دوشنبه 24 مرداد) با چهار دیدار پیگیری می‌شود.

تیم ملی ب والیبال مردان ایران در دیدار نهایی گروه مردان به مصاف کامرون رفت و سه بر یک این تیم را شکست داد و به عنوان قهرمان والیبال مردان این بازی‌ها معرفی شد.

شاگردان عظیم جزیده در ست دوم این مسابقه 25 بر 18 مغلوب کامرون شدند، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم با امتیازهای 25 بر 16، 25 بر 23 و 25 بر 14 به پیروزی رسیدند تا والیبال ایران چهارمین قهرمانی خود در این بازی‌ها را به دست آورد.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ایران نیز از جمله تماشاگران ویژه این مسابقه بود.

تیم‌های ترکیه و جمهوری آذربایجان نیز در دیدار رده‌بندی مسابقات مردان به مصاف هم رفتند و ترکیه با شکست سه بر یک حریف به مقام سومی و مدال برنز دست یافت.

تیم ملی والیبال زنان ایران نیز امروز در دیدار ‌نهایی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی که از ساعت 20 و 30 دقیقه آغاز می‌شود، به مصاف ترکیه میزبان بازی‌ها می‌رود.

والیبال مردان ایران سه مدال طلای بازی همبستگی کشورهای اسلامی را در پرونده کاری خود داشت و شاگردان عظیم جزیده سرمربی تیم ملی ب در پنجمین دوره رقابت‌ها که در قونیه برگزار شد، به چهارمین طلا و مقام قهرمانی دست یافتند.

شهروز همایونفرمنش (کاپیتان)، علی رمضانی، فاضل پژومان، پوریا یلی، بردیا سعادت، آرمان رحمانی، احسان دانش‌دوست، علی حاجی‌پور، اسماعیل مسافر، محراب ملکی‌سرخی، امیرضا سرلک، محمد ولی‌زاده، ابوالفضل قلی‌پور و اسماعیل طالبی‌ 14 بازیکن ایران در این رقابت‌ها بودند.

مصطفی کارخانه به عنوان سرپرست، عظیم جزیده (سرمربی)، کامبیز یعقوبی (مربی)، وحید صادقی و احمد فتاح (کمک مربی) و امین علی‌اکبری به عنوان آنالیزور تیم ملی ب را در بازی‌های کشورهای اسلامی همراهی کردند.

رده‌بندی چهار تیم برتر مسابقات والیبال مردان بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به قرار زیر است:

1- تیم ملی ب ایران

2- کامرون

3- ترکیه

4- جمهوری آذربایجان