سید میرشاد ماجدی درباره شرایط و از حدنصاب افتادن هیات رییسه پس از مجمع خرداد ماه گفت:از زمانی که هدایت فدراسیون را برعهده گرفتم تعداد اعضای هیات رییسه کامل نبود. در مجموع هشت نفر بودیم و یک نفر نیز کم شد و به سختی می‌توانستیم تصمیم‌گیری کنیم. پس از آن مجمع فوق‌العاده برگزار شد و برخی اعضای مجمع درخواست عزل تعدادی از نفرات هیات رییسه را داشتند که خوشبختانه بیشتر نفرات در سمت‌هایشان باقی ماندند اما باز هم برای تشکیل جلسات به حدنصاب نرسیدیم و در واقع هیات رییسه خلع سلاح شد.
وی ادامه داد:در این مجمع اعضا این اختیار را دادند که در برخی موارد از جمله مسایل مالی به همراه دبیرکل تصمیم گیری کنم. وقتی شما رییس فدراسیون باشید و انتخابات به طور صحیح انجام شده باشد باید اعضای هیات رییسه و نواب رییس، در کنارتان باشند و آن موقع میتوانید با هیات رییسه کامل کار کنید. هر چیزی را که بخواهید مصوب کنید از صفر تا صد آن در اختیار این یازده نفر است.
وی افزود:خوشحالم بگویم آرامش خوبى در فدراسیون وجود دارد. تیم ملی فوتبال ساحلی ما همین الان در یزد مسابقه می‌دهد. تیم ملی نوجوانان در ازبکستان حضور دارد و تیم جوانان چند روز دیگر اعزام می‌شود.
وی درخصوص نظر مشورتی کمیته فنی برای برکناری اسکوچیچ و نظر نهایی هیات رییسه برای ابقای وی و شایعه تصمیم شخصی ماجدی در این موضوع گفت: به هیچ وجه اینطور نیست. افرادی که در کمیته فنی حضور دارند بسیار سرشناس هستند و هر یک از آنها سال‌ها بازیکن تیم ملی بودند. می‌توانم از مرتضی محصص که اکثر مربیان فعلی مدرک خود را از او گرفته‌اند نام ببرم. افراد کارشناسی در کمیته فنی هستند اما یادمان باشد این کمیته مشورتی است و تصمیم‌گیری نمی‌کند.از روز اول که کمیته فنی را تشکیل دادیم خدمت همه عزیزان گفتم باید به من و سایر اعضای هیات رییسه مشورت بدهند. طبق اساسنامه سرمربی با پیشنهاد رییس فدراسیون و تصمیم هیات رییسه انتخاب می‌شود. من به تنهایی نمی‌توانم تصمیم‌گیری کنم به همین خاطر اعضای باقیمانده در هیات رییس که فکر می‌کنم هفت نفر بودیم تصمیم گرفتند اسکوچیچ بماند. می‌خواستیم او به کارش ادامه دهد و هیچ تصمیمی گرفته نشد. این فرد آمد و در کشور ما سالم کار کرد، آن هم در شرایطی که هیچ کس سرمربیگری تیم ملی را قبول نمی‌کرد چراکه اگر از چهار بازی فقط یک بازی را مساوی می‌کردیم حذف می‌شدیم. پس نباید در مورد او چنین تصمیمی می‌‌گرفتیم.
وى افزود:اسکوچیچ سرمربیگری را قبول کرد و در دور دوم تیم ملی را به جام جهانی برد و اگر می‌خواستیم او را عوض کنیم و تصمیم دیگری بگیریم، بی‌معرفتی بود. ما تصمیمی نگرفتیم بلکه در زمانی که او حضور داشت ابقایش کردیم. برخی مسائل از خارج از فدراسیون به ما القا می‌شود. من شش ماه است عهده‌دار سرپرستى فدراسیون هستم اما در همین مدت دو مجمع داریم. در مورد هیچ رییس فدراسیونی تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است. برگزاری مجمع پروسه‌ای طولانی دارد که از حوصله خارج است. من فدراسیون را با زیر دویست میلیون تومان تحویل گرفتم در این شش ماه بدهی‌ها را پرداخت و تمام تیم‌ها را اعزام کردیم. مسابقات دوستانه برگزار شد و اجازه ندادیم کاری باقی بماند. 
ماجدی درباره تماس تلفنی با علی دایی اظهار داشت: با دایی تماس گرفتم تا او را ببینم و حرف دیگرى بین ما رد و بدل نشد. حدود سه روز قبل آخرین قسط مالیات کی‌روش را پرداخت کردم که حدود یک میلیارد و خرده‌ای بود. نمی‌خواهیم هیچ باری روی دوش ملت و دولت بگذاریم و سعی کردیم با حداقل هزینه بهترین نتیجه و کیفیت را داشته باشیم. با اسکوچیچ تا سال ٢٠٢٣ قرارداد داریم. وظیفه ما این است صددرصد از او حمایت کنیم و این کار را هم انجام خواهیم داد.
سرپرست فدراسیون درباره دودستگی بازیکنان تیم ملی و استوری‌های منتشره توسط آنها بیان کرد: خودم فوتبالیست بودم و قطعا روحیه فوتبالیست‌ها را می‌شناسم. هیچ فوتبالیستی به جز صلاح تیم ملی فوتبال را نمی‌خواهد. دلشان می‌سوزد اما شیوه بیان‌ هرکدام برای ابراز این دلسوزی‌‌ فرق می‌کند. قطعا بازیکنانی که پست‌های مخالفی گذاشتند اگر به دوران مربیگری، سرمربیگری و مدیریت برسند کلامشان متفات خواهد بود. شاید اگر در دوران بازیکنی خود ما هم فضای مجازی به این شکل بود چنین کاری را انجام می‌دادیم. نمی‌دانم اما خود بازیکنان هم می‌دانند و مجاب شده‌اند که کار فوتبالیست بازی کردن، مربی هدایت کردن و مدیر مدیریت است. خود بازیکنان نیز به این بلوغ و رشد فکری رسیده‌اند که الان باید همه این دو دستگی‌ها کنار برود و فقط برای کشور و پرچم‌مان کار کنیم.فوتبال ورزشی شادی‌ آفرین و وحدت ‌آفرین است. برای اردوی جدید برنامه داریم بازی با سنگال قطعی شده و امیدواریم بازی با اروگوئه نیز نهایی شود. برنامه بسیار خوبی داریم که با تدارک مناسب وارد جام جهانی شویم. اردوی بسیار خوبی خواهیم داشت و سعی داریم با بهترین کیفیت در این دو بازی حاضر شویم. خبرهای خوش دیگری نیز دارم. فردا آخرین تاییدیه که به من برسد از هفته آینده آموزش VAR را نیز آغاز خواهیم کرد‌.
وی آسیب شناسی انجام شده از اتفافات اخیر در اردوی تیم ملی گفت: من به عنوان مسئول فدراسیون با اعضای هیات رئیسه یکدل و مانند یک تیم جلو می رویم. نباید بازیکنان و افراد دیگر را مقابل تیم ملی قرار بدهیم و خودمان پشت آنها بایستیم و صحبت کنیم. باید در کنارشان باشیم. شک نکنید در اردوی اتریش بهترین حالت را از تیم ملی خواهید دید‌. به هرحال اتفاق می‌افتد و بازیکن و مربی گاهی به چالش می‌خورند اما دیگر این اتفاق نخواهد افتاد‌. شک نکنید همه ملى پوشان یکدل و متحد برای دفاع از آبرو و اعتبار ایران تلاش خواهند کرد.
سرپرست فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا در انتخاب البسه تیم ملی ترک تشریفات رخ داده یا خیر، گفت: اصلا اینطور نیست. خلاف واقع گفتند. در فضایی سالم فراخوان داده شد و هفت نشان تجاری به ما مراجعه کرد و پاکت دادند. تمام برنامه‌ها فیلم‌برداری شد و در حراست فدراسیون بایگانی شده است. ۳ ،۴ برند خارجی و ۲، ۳ برند ایرانی بودند و در آخر به برند مورد نظر رسیدیم. وقتی برند خارجی باشد هیچ لباسی را نمی‌توانید در کشور تحویل بگیرید و هزینه گمرک شاید با لباس‌هایی که می‌خواهند رایگان به ما بدهند برابری کند. تمام البسه تیم ملی بزرگسالان را از صفر تا صد رایگان دریافت خواهیم کرد و عدد معقولی نیز برای سایر تیم‌ها رایگان لباس می‌گیریم. علاقه‌مندیم بهترین‌ برندها با ما قرارداد ببندند و پولی هم بدهند اما در این فراخوان هفت برند آمدند که هیچ کدام پیشنهاد پرداخت مبلغ را به ما نداد. تنها گفتند که رایگان به شما لباس می‌دهیم و به سایر تیم‌های ملی نیز با درصدی تخفیف لباس می‌دهیم. این برند را به دلیل احترام گذاشتن به تولید داخلی انتخاب کردیم. البته باید با بهترین کیفیت البسه را در اختیار تیم ملی بگذارد و این قول را هم داده است‌.
ماجدی در پایان گفت: در همین مدت کوتاه تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان ما قهرمان کافا شدند. بانوان ایرانی به سختی با ایجاد یک انقلاب و کاهش میانگین سنی تیم نایب قهرمان کافا شدند. فوتسال و فوتبال ساحلی ما بازی می‌کنند و قول می‌دهم بار دیگر به صدر آسیا بازگردند. تیم‌های نوجوانان و جوانان ما یک سال و نیم تعطیل بودند. تیم نوجوانان اکنون در ازبکستان است. قطعا باید به صدر آسیا بازگردیم. با استعدادیابی در کشور حدود ۳۰ هزار جوان زیر ۱۹، ۱۶ سال آقایان و همچنین زیر ۱۶ سال بانوان را بررسی کردیم و انشالله شاهد اتفاقات بسیار خوبى خواهیم بود.