به گزارش اکونا پرس،

سیدحمید سجادی در مصاحبه با خبرنگار رادیو گفت‌وگو، با اشاره به تجدید میثاق با آرمان‌های امام(ره)، اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز چند نکته را بیان فرمودند و معاونین رئیس جمهور و وزرا سعی کردند سخنان رهبری در دستور کار باشد.

وی خاطرنشان کرد که در وزارت ورزش و جوانان شایسته است شرایطِ این نهاد در زمان تحویل را ترسیم کنیم و معاونین و خود بنده آمادگی داریم پروژه‌های نیمه تمام، زیر ساخت‌ها و فضای کلی وزارت ورزش را در زمان تحویل شرح نماییم.

به گفته سجادی ورزش کشور در عرصه‌های بین المللی نیز با چالش‌هایی رو به رو بود و ورزش قهرمانی و همگانی از جمله سرخابی‌ها باید ساماندهی می‌شدند.

وی یادآوری کرد که در روزهای نخست کار پرسپولیس و استقلال کاندید حذف از آسیا بودند و وزارت ورزش تمام تلاش خود را کرده است تا این اتفاق صورت نگیرد.

سجادی نقیصه پرونده‌ها را مربوط به سال ۲۰۱۶ دانست و گفت: متاسفانه در سال گذشته با رأی ناعادلانه رو به رو شدیم چون همکاران ما در باشگاه استقلال و پرسپولیس تلاش خود را کردند تا اسناد و مدارک درستی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا تحویل دهند ولی متاسفانه مورد پذیرش قرار نگرفت.

وزیر ورزش و جوانان در عین حال تاکید کرد که استانداردهای این دو باشگاه باید حفظ شود و واگذاری این دو باشگاه اتفاقی مهم در این زمینه بوده است. 

به گفته سجادی وزارت ورزش در زمینه اتمام پروژه‌های نیمه تمام نیز روند تسریع به خود گرفته است و ۶هزار پروژه در این زمینه را به ۵ هزار و ۲۰۰ پروژه تقلیل داده است.

از دیگر سو برنامه‌هایی در دست اجراست تا از منابع دولت بهره برداری نماید و از سایر راهکارهای قانونی نیز استفاده می‌شود تا اتمام پروژه‌های نیمه تمام ورزشی تسریع گردد.

وی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، از هدفی ذیل استقلال ورزش بانوان سخن گفت که موجب خودکفایی بانوان ورزشکار می‌شود و همچنین ارتقای سطح قهرمانی بانوان را درپی دارد.

سجادی در این خصوص توضیح داد: بعد از ۴ دهه اتفاقی تاریخی افتاد که کمتر بدان پرداخته شد؛ یعنی تیم والیبال بانوان ما سه بر هیچ، از سد کره جنوبی عبور کرد که اتفاقی تاریخی است.

از دیگر سو قصد داریم میزبانیِ رقابت‌های ورزشی را تقبل کنیم و روزهای گذشته نیز در چند سالن استادیوم آزادی همزمان فینال ایران-ژاپن –والیبال زیر ۱۸ سال- و یکی دیگر از رویدادهای آسیایی در ورزش بستکبال را تحت پوشش داشتیم که کاری سنگین و ارزشمند بود.