به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛این مراسم با پخش تلاوت قرآن مجید و سرود ملی جمهوری اسلامی آغاز و در بخش اول پس از مداحی بمناسبت ایام اربعین،  ناصر عظیمی نماینده پیشکسوتان، دکتر نصرالله سجادی و آقای افتخاری به عنوان نماینده مشاوران مدیران کمیته ملی المپیک،دکتر حمید عزیزی و مسعود خلیلی به نمایندگی از فدراسیون های ورزشی، بهداد سلیمی به نمایندگی ورزشکاران و قهرمانان و حجت الاسلام نقویان سخنرانی کردند.

در ادامه سید رضا صالحی‌امیری اظهار کرد: هزار و هفتصد روز خدمت کنار جامعه ورزشی گذشت.  از پیشکسوتان بزرگ و از وزیر و معاونان و کارکنان وزارت ورزش و روسای فدراسیون ها که در صف اول ورزش ایران هستند تشکر می‌کنم. از اعضای جدید هیات اجرایی و قهرمانان غرورآفرین و تمام همکارانم در کمیته ملی المپیک و آکادمی تشکر می‌کنم.
وی افزود: به محمود خسروی وفا و اعضای هیات اجرایی جدید تبریک می‌گویم. تلاش کردم از مسیر دیانت خارج نشوم هیچ گاه خود را از خطا دور ندانسته و نمی دانم. سعی کردم ارزش های فرهنگی در ورزش توسعه پیدا کند. تلاش کردم به مسائل با رویکرد عادلانه نگاه کنم.
وی تاکید کرد: انعطاف، سازگاری و  گفتگو شرط غیر قابل انکار برای یک مدیر است. منافع و مصالح ملی را همواره مد نظر قرار دادم و از عنصر حاشیه پرهیز کردم.
وی ادامه داد: با نگاه جاه‌طلبانه و دستوری هیچ مدیری به جایی نمی رسد. همگان باید از این خصیصه‌های زشت دوری کنند، طی چهار سال گذشته هیچ تصمیمی را بدون مشورت انجام ندادم. باور دارم شرط اولیه حفظ آبروی فرد در حفظ آبروی دیگران است.
صالحی امیری گفت: در اموری که تخصص نداشتم ورود نکردم.‌هیچگاه مسائل سیاسی را وارد ورزش نکردم و از دریچه سیاسی مسائل را مدیریت نکردم و در چهار سال گذشته هیچ موضع سیاسی نداشتم تا به ورزش آسیب نرسد.
رئیس سابق کمیته ملی المپیک در پایان گفت: در این چهار سال منافع اقتصادی و مالی برای خود تعریف نکردم و طلب عفو و بخشش از کسانی دارم که بر گردن من حق دارند.

در ادامه محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک اظهار کرد: از دوستان عزیز به ویژه سردار قربانی رخصت می‌طلبم.ما وارث ۵ هزار شهید ورزشکار هستیم که همه جوان بودند. آنها باور کردند که باید به استقلال کشور، اسلام و شهدای قبل از انقلاب پایبند باشند. امروز در تمام رشته‌ها افتخارآفرینی می کنیم و این باور که می توانیم را از شهدا آموختیم.
وی ادامه داد:چه کسی فکر می کرد دختران ما در المپیک مدال بیاورند و یا در دوومیدانی و تیراندازی به مدال برسیم؟ امروز که اینجا هستیم وامدار شهدا هستیم.
خسروی وفا تاکید کرد: در این دوره با اجازه دکتر حمید سجادی و توصیه صالحی امیری شرکت کردم. شعار این دوره انتخابات دوست داشتن رقیب بود که من می گویم رفیق؛ با اتحاد ما می توانیم ورزش را به آنجایی که شایسته است برسانیم. دوستانی که در رقابت بودند ذات رقابت سرشاخ شدن است. هیچ دوره ای از انتخابات کمیته ملی المپیک شیرین تر از این رقابت وجود نداشت. علینژاد دوست صمیمی است و این جوان توان و ظرفیت بالایی دارد چرا از او استفاده نکنیم.
وی  ادامه داد: انتخابات بسیار زیبایی بود،  با مدیریت اخلاق مدارانه صالحی امیری هیچ چیزی کم نگذاشتند. واقعا افتخار می کنم از آقای صالحی امیری خیلی چیزها یاد گرفتم. امیدوارم شاگرد خوبی برای اساتید گذشته خود باشم و در این دوره آبروداری کنم.
وی افزود: در روز مجمع  حیدر فرمان گفت در تمام مجامع شرکت کردم اما هیچ مجمعی دموکراتیک‌تر از مجمع انتخاباتی ایران نبود.
رئیس کمیته ملی المپیک در پایان گفت: صالحی امیری قرار نیست برود من در کنار وی کار را پیش می‌برم. قول داده در کنار من می ماند او مدیر اخلاق مداری است و زیر قول خود نمی زند.
در ادامه دکتر حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در مراسم معارفه محمود خسروی وفا به عنوان رئیس جدید کمیته ملی المپیک بیان کرد: خسروی‌وفا به درستی انتخاب شد و بهترین اتفاق بود و تفکراتمان بسیار نزدیک است.اگر بخواهم این دوره را با دوره قبل مقایسه کنم، اگر دوره قبل  ۹۹ درصد تعامل داشتیم در دوره جدید این تعامل ۱۰۰ درصد وجود دارد و فدراسیون‌ها یادشان باشد که انسجام دوره قبل برقرار است. من نمی‌توانم خودم را به جای خسروی‌وفا جا بزنم ولی ما هر دو یکی هستیم و هر دو  در خدمت ورزش.  از این رو اسم من می آید، یاد خسروی وفا بیفتند و اسم خسروی وفا می آید یاد من بیفتند.
او افزود: من با صالحی‌امیری رو دربایستی دارم ولی با خسروی‌وفا راحت‌تر هستم و شاید بتوانیم با رفاقت بیشتری انجام وظیفه کنیم و بهتر در خدمت باشیم. حتما سعی می‌کنم از منابع ۶ گانه موجود در ورزش کشور که در کتاب سجادی است، استفاده کنم.
او ادامه داد: از طرف وزارت ورزش صمیمانه از تلاش های جدی صالحی امیری در طول مدت همکاری تشکر کنم. در مدیریت صالحی امیری مودت، دستگیری را دیدم. خوشحال شدم که حتما در کمیته ملی المپیک حضور دارد و از نظراتش بهره مند خواهند شد.
وی افزود: از کیکاوس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک تشکر می کنم و به او خسته نباشید می گویم. تا هر زمان لازم و صلاح بود خسروی وفا بگوید ما دنبال کار سعیدی هستیم و یک کوپن هم در نهاد ریاست جمهوری داریم استفاده کنیم که بماند. سعیدی در شرف بازنشستگی است تا جایی که با قانون کنار بیاییم تلاش می کنیم شرایط حضورش را داشته باشم.
سجادی در مورد تبدیل برخی رشته ها به فدراسیون گفت: حیدرفرمان به ایران آمده بود به طور  به خصوصی به من گفت که  رئیس فدراسیون جهانی کوراش است و  حداقل انتظارش این است  این کوراش ایران که در آسیا مدال دارد، به  فدراسیون تبدیل شود یا انجمن مستقل داشته باشد و هویت داده شود. از این قبیل درخواست ها زیاد داریم. اتفاق ارزشمندی در فدراسیون همگانی رخ داد انجمن آمادگی جسمانی به فدراسیون تبدیل شد و هویت اصلی خود را گرفت. فکر می کنم اینکه یک رشته  تبدیل به فدراسیون شود همه باید خوشحال شویم. ظرفیت ورزش ایران متفاوت شده است  کرده است.
در پایان  از طرف محمود خسروی وفا  رئیس کمیته ملی المپیک،وزارت ورزش و جوانان و برخی فدراسیون ها یادبودهایی به رسم تکریم به سید رضا صالحی امیری اهداء شد.