به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در این نشست پس از مرور اقدامات انجام شده برای بازیهای آسیایی هانگژو، نتایج بازیهای کشورهای اسلامی قونیه جهت بررسی وضعیت رشته های مختلف جهت اعزام به بازیهای آسیایی هانگژو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست ضمن تاکید بر حضور قدرتمندانه کاروان ورزشی کشورمان در بازیهای آسیایی هانگژو، بر کیفی سازی کاروان تاکید شد و فدراسیونها به سه دسته تقسیم شدند که طی آن، رشته های قطعی با ظرفیت کامل جهت کسب مدال؛ رشته های قطعی با ظرفیت نا مشخص شانس کسب مدال و همچنین رشته های مشروط (عدم شانس کسب مدال) مورد بررسی ستاد عالی قرار خواهند گرفت.

در این جلسه اعضا با توجه به سیاست برابری جنسیتی در بازیها و همچنین افزایش سبد مدال آوری کاروان کشورمان بر نگاه حمایتی به حوزه ورزش بانوان شایسته ایران حمایت همه جانبه و تاکید کردند. اما یکی از نکات مورد توجه نشست فوق بررسی برنامه های انتخابی المپیک پاریس در برخی رشته ها با توجه به همزمانی آن با بازیهای آسیایی هانگژو بود تا خللی در این زمینه برای رشته ها بوجود نیاید.

همچنین افزایش فعالیت های آکادمی ملی المپیک و مرکز سنجش در راستای همراهی با فدراسیون‌ها و رشته های اعزامی به بازیهای آسیایی هانگژو و انتخابی المپیک پاریس مورد تاکید قرار گرفت که برگزاری تست های آمادگی جسمانی و توسعه قابلیت های جسمانی از مهمترین موارد فوق بود. البته تعریف شاخص برای اعزام تیمها و یا نفرات در برخی رشته های اعزامی از موارد دیگر مورد بحث جلسه ستاد عالی بود.

در این نشست دکتر مناف هاشمی دبیر کل و سرپرست کاروان، سید محمد پولادگر، مریم کاظمی پور، نصراله سجادی، مهین فرهادی زاد، علی رغبتی، علیرضا پاکدل، آرش فرهادیان، فرید فتاحیان و ایمان مسعودی حضور داشتند.