به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی کمیته می المپیک؛به دعوت شورای المپیک آسیا داوران و مربیان منتخب کشورمان در رشته های بوکس ، کشتی ، وزنه برداری ، شنا و جودو جهت حضور دردوره های ارتقا سطح  در رشته های خود به تاشکند ازبکستان می روند . 
نشست توجیهی با حضور سید مناف هاشمی دبیرکل ، سید نصراله سجادی مشاور ، فرید فتاحیان مدیر واحد بین الملل و نمایندگان منتخب کشورمان برای حضور در این دوره ، عصر امروز در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد. 
در این نشست سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک ضمن ابراز موفقیت برای شرکت کنندگان در این دوره اظهار داشت : این 5 رشته ورزشی که نمایندگان کشورمان به عنوان داور و مربی در آن حضور خواهند داشت در بازیهای آسیایی و المپیک بسیار مهم هستند . 
وی با اشاره به اینکه تیم جدید کمیته ملی المپیک از حضور در عرصه های مختلف بین المللی در حوزه های کاری متفاوت استقبال می کند افزود : ما در این دوره در تلاشیم تا با اعزام های بیشتر و کسب کرسیهای متعدد در حوزه های بین المللی  به معرفی ورزش ایران و حمایت از آن اقدام کنیم . 
دبیرکل کمیته ملی المپیک سپس در ادامه این ابتکار عمل شورای المپیک آسیا در برگزاری چنین دوره هایی را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت : در این فرصت پیش آمده ، شما به عنوان نمایندگان کشورضمن کسب دانش و تجربه لازم باید بتوانید مشارکت فعال و سازنده ای در برگزاری این دوره داشته باشید . 
سید مناف هاشمی با اشاره به تجربه حضور دردوره های کوتاه مدت بین المللی افزود : من در دوره های بسیاری در کشورهای مختلف شرکت کردم که البته در حوزه ورزش نبوده ولی آنچه در این دوره های 4-5 روزه کسب کردم معادل یک مقطع تحصیلی ارزشمند و کار آمد بوده است . 
دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان برای همه شرکت کنندگان آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه سید نصراله سجادی  گفت : این دوره برای نخستین بار هست که توسط شورای المپیک آسیا به این صورت و با این کیفیت  برگزار می شود ، معمولا شورای المپیک آسیا پیش از این بیشتر در نقش رابط این دوره ها را مدیریت کرده است . 
وی سپس با اشاره به کیفیت ورزش میزبان اظهار داشت : ازبکستان جزو چند جمهوری شوروی سابق  است که سطح ورزش خوبی دارد و توانسته در سالهای اخیر رشد چشمگیری هم داشته باشد . و این فرصت بسیار خوبی است برای شما تا ضمن آشنایی با همتایان خود در سطح آسیا از تجربیات آنها نیز بهره مند شوید . 
سجادی ادامه داد ک ما به عنوان کمیته ملی المپیک از شما انتظار داریم تا به عنوان نمایندگان این کشور از کیان ورزش ایران و کمیته ملی المپیک با حضور موثر خودتون دفاع کنید . 
در ادامه فرید فتاحیان مدیر واحد بین الملل توضیحات لازم را برای نمایندگان اعزامی ارائه نمودند . 
محمد کبیری(وزنه برداری-داوری)،علی نصرتی(وزنه برداری-مربیگری)،ایوب رستمی(جودو-مربیگری)بابک مهاجری فرخزاد(جودو-داوری)فرشته قنبر پور(جودو-داوری)تکتم بیدل(جودو-مربیگری)،وحید نویدی(شنا-مربیگری)،جمال چاووشی فر(شنا-مربیگری)،حسن نهادیان(شنا-داوری)،محمد احسان قیاسی(شنا-داوری)،محمد مصلایی پور(کشتی-داوری)،فرید دژم خوی(کشتی –مربیگری)،محسن سوریان (کشتی مربیگری)مجید عباس زاده(بوکس-داوری) بابک بردبار(بوکس-داوری) نمایندگان کشورمان در دوره های فوق می باشند.