به گزارش اکونا پرس،
به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛  وی در ابتدا ضمن تشکر ویژه از مهین فرهادی زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس کمیسیون زن و ورزش این کمیته در جهت برگزاری دوره آموزشی مذکور و ابراز خرسندی از حضور در این جلسه، از شرکت کنندگان این دوره که متشکل از نواب رئیس بانوان و دیگر مسئولین خانم فدراسیون های ورزشی، نخبگان ورزشی، اساتید دانشگاهی و مدیران خانم وزارت ورزش و جوانان و همچنین کمیته ملی المپیک بودند خواست تا در خصوص چالش های مدیریت و رهبری زنان در ورزش دیدگاه‌های خود را بیان کنند.
در ادامه و پس از صحبت های نمایندگان فدراسیون های کوهنوردی، بدنسازی و پرورش اندام، تنیس، بسکتبال، چوگان و بیماری های خاص که با بیان نظرات ایشان در رابطه با این چالش ها همراه بود، دکتر هاشمی ضمن قدردانی از اقدامات ارزنده ای که توسط تیم مدیریتی گذشته کمیته ملی المپیک در رابطه با ورزش زنان صورت گرفته است گفت: از صحبت های شما عزیزان چند کلید واژه مانند عدالت جنسیتی و شایسته سالاری را دریافت کردم که کاملاً با خواسته های نظام و منشور المپیک هم سو می باشند و این دوره نیز به همین منظور برنامه‌ریزی و در حال برگزاری می باشد.
دکتر هاشمی ضمن اشاره به تجارب مدیریتی خود اظهار داشت: حوزه های رسانه، جوانان، زنان و پیشکسوتان از اهم موضوعاتی است که تیم مدیریتی جدید کمیته ملی المپیک و شخص آقای خسروی وفا، رئیس این کمیته توجه ویژه ای به آن دارد. در کنار این حوزه ها، واحد المپیک سولیداریتی کمیته ملی المپیک به عنوان متولی برگزاری دوره های آموزشی این کمیته، تمامی دوره های تحت پوشش کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا را با جدیت برگزار می کند.
وی افزود: ما در کمیته ملی المپیک با توجه به مصوبه ستاد بازی های آسیایی، در اعزام ورزشکاران به میادین بین المللی توجه ویژه ای را به خانم های ورزشکار داریم که مهمترین هدف ما علاوه بر کسب مدال و عناوین قهرمانی، کسب تجربه توسط خانم های ورزشکار است.
وی هدف، برنامه ریزی و نظارت و ارزیابی را به عنوان اصول مدیریت عنوان کرد و گفت: بنده از پایین‌ترین نقطه کارمندی و مدیریت کار خود را آغاز کرده ام و لذا تجربه مدیریتی بنده می گوید که در اصول مدیریت اگر هرف نداشته باشید توفیق در آن مسیر سخت و دشوار است.  
دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: برای رسیدن به این هدف، به برنامه ریزی و فرآیند کار نیاز دارید که این مهم گاه بین 5 تا 15 سال شاید هم بیشتر به زمان نیاز دارد. همچنین نظارت و ارزیابی بر آنچه که به آن رسیده ایم (مدیریت) و اینکه خودمان را هر چند مدت یکبار تحلیل کنیم  نیز در مسیر موفقیت بسیار مهم است.
دکتر هاشمی در ادامه اضافه کرد: در این مسیر، رضایت قلبی نخستین کنترل در کاری است که انجام می دهیم. در این صورت است که به عنوان مدیری شایسته می توانیم در پرورش استعدادها موفق عمل کنیم. 

وی در پایان ضمن اشاره به این موضوع که نگاه کمیته ملی المپیک در توزیع مناسب فرصت های آموزشی و مدیریتی برای آقایان و بانوان نگاهی برابر و بر اساس شایسته سالاری است گفت: به غیر از دو پست نایب رئیسی آقایان و نیز خبره ورزشی آقایان، شما در تمامی پست های کلیدی فدراسیون خود اعم از ریاست فدراسیون می‌توانید حضور داشته باشید که این جایگاه ها فقط با تلاش و نقش آفرینی موثر شما عزیزان به دست خواهد آمد.