به گزارش اکونا پرس،

رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور به عنوان مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی روزهای ۲۸ تا ۳۰ دی ماه سال جاری در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار خواهد شد.

شرایط برگزاری این رقابت‌ها به شرح زیر است:

۱- اوزان و شرایط سنی مسابقات:

‌الف) اوزان ۵۷-۶۱-۶۵-۷۰-۷۴-۷۹-۸۶-۹۲-۹۷-۱۲۵ کیلوگرم.
ب) کشتی گیران ۱۸ سال کامل به بالا مجاز به شرکت در این مسابقات هستند.

۲- شرایط شرکت در مسابقات:

الف) هر استان می‌باید با یک تیم کامل در این مسابقات شرکت کند. حضور تمامی نفرات واجد شرایط در این مسابقات الزامی است.
(لازم بذکر است فقط یک تیم در رده بندی تیمی قرار می‌گیرد و امتیازات تیم اصلی محاسبه می‌گردد.)
تبصره: لازم به یادآوری است که در مسابقات قهرمانی کشور با توجه به اینکه برخی از استان‌ها در بعضی از اوزان بیش از یک سهمیه دارند می‌بایست قبل از انجام مراسم قرعه کشی نفرات اصلی تیم خود ر ا معرفی نمایند و در رده بندی تیمی بر اساس نفرات مشخص شده امتیازات اعلام می‌گردد وسایر نفرات دارای سهمیه از استان‌های ذیربط در صورت کسب مقام، امتیازی کسب نخواهند کرد.

۳- مدال آوران رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ صربستان از حضور در این مسابقات معاف هستند. حضور نفرات مدال آور مسابقات جهانی ۲۰۲۲ صربستان که قصد تغییر وزن خود را داشته باشند در این مسابقات الزامی است و نفراتی که از این رقابت‌ها معاف نیستند در صورت غیبت از چرخه انتخابی کنارگذاشته خواهند شد.

۴- کشتی گیرانی که مجوز حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور را خواهند داشت به شرح زیر می‌باشند:

الف) ملی پوشانی که در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ صربستان مدال کسب نکرده اند، مدال آوران ایران در رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا در اولان باتور، مدال آوران ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی، مدال آوران ایران در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان، مدال آوران ایران در رقابت‌های جهانی زیر ۲۳ سال، مدال آوران ایران در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان، دارندگان مدال طلای رقابت‌های دانشجویان جهان ۲۰۲۲ ترکیه.

ب) کشتی گیرانی که از سوی هیأت‌های کشتی در قالب تیم استان‌ها (۳۱ استان) و مناطق آزاد اروند، کیش و قشم به مسابقات اعزام می‌شوند.

۵- با توجه به این که استان‌های مازندران، تهران، لرستان، در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ صربستان نماینده داشته اند، علاوه بر یک تیم کامل، به این استان‌ها به شرح زیر سهمیه مازاد تعلق می‌گیرد.

‌استان مازندران (۱۲ سهمیه) استان تهران (۸ سهمیه) استان لرستان (۴ سهمیه).
الف) مسابقات بدون ارفاق وزن انجام خواهد شد.
ب) مسابقات در سه روز بر روی سه تشک برگزار خواهد شد.
ج) نحوه قرعه کشی و جدول مسابقات طبق ضوابط جاری اتحادیه جهانی کشتی خواهد بود.
د) حضور تمامی نفرات واجد شرایط در این مسابقات الزامی است. در صورت عدم شرکت از چرخه انتخابی تیم ملی حذف خواهند شد.