به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در ابتدای این دیدار دکتر فرهادی زاد ضمن خیرمقدم به زاکاریان و هیئت همراه اظهار کرد: ما ورزشکاران بسیار خوبی از ارامنه در بخش های آقایان و بانوان در سطوح ملی و باشگاهی داریم که با عشق و انگیزه در مسابقات حضور دارند و از افتخارات ورزش ایران هستند.
وی افزود: بازی های المپیک ارامنه جهان کار بسیارمهمی است و در ایجاد انگیزه برای ورزشکاران ارامنه ایران و جهان نقش بسیار مهمی دارد و نگاه ما برای حضور ورزشکاران هموطن ارامنه در این رقابت ها حمایتی است بخصوص که ارمنستان کشور همسایه و دوست ماست و برگزاری چنین دیدارهایی به افزایش مراودات ورزشی دو کشور کمک می کند.
در ادامه ایشخان زاکاریان رئیس کمیته بازی های المپیک ارامنه جهان ضمن ابراز خوشحالی از حضورش در ایران اظهار داشت: کمیته بازی های المپیک ارامنه جهان قدمت 25 ساله دارد و در این رویداد که هر چهارسال یکبار در 19 رشته المپیکی برگزار می شود، همه ارامنه جهان از شهر های مختلف جهان گرد هم می آیند و در کشورهای مختلف آمریکایی و اروپایی و خاورمیانه نمایندگانی داریم.
وی افزود:هشتمین دوره بازی های المپیک ارامنه جهان 5 آگوست به میزبانی ارمنستان برگزار می شود و تیم های حاضر در این بازی ها از کشورهای مختلف و با نام شهرهایشان شرکت می کنند،در دو دوره اخیر این رویداد 6500 ورشکار حضور داشتند.
نماینده مجلس جمهوری ارمنستان  که ریاست کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش ارمنستان را در سوابق خود دارد در ادامه با ارائه دعوتنامه رسمی  از رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان و هیئت همراه برای حضور در هشتمین دوره بازی های المپیک ارامنه جهان دعوت کرد.
در ادامه هنریک خالویان، رئیس هیأت مدیره مرکزی باشگاه فرهنگی-ورزشی آرارات و نماینده ایران در کمیته بازی های المپیک ارامنه جهان ضمن تشکر از حمایت های مالی و معنوی کمیته ملی المپیک  گزارشی از حضور و شرایط فعلی ورزشکاران ایرانی  اعزامی به این بازی ها به دکتر فرهادی زاد ارائه کرد و خواستار حمایت بیشترکمیته ملی المپیک از کاروان ورزشی کشورمان در هشتمین دوره بازی های المپیک ارامنه جهان شد.
در خاتمه رئیس کمیته بازی های المپیک ارامنه جهان و هیات همراه با حضور مهرداد برزگریان معاون اجرایی موزه ملی ورزش،المپیک و پارالمپیک به بازدید از موزه ملی ورزش پرداختند.