به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با اشاره به برگزاری بازی‌های آسیایی در چین اظهار داشت: بازی‌های آسیایی درپیش است و رویداد بسیار مهمی در قاره آسیا محسوب می‌شود. تلاش می‌کنیم که همکاری لازم را با وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک داشته باشیم و امیدوارم یک رویداد موفق برای ایران باشد و کاروان ایران دست پر از این مسابقات بازگردد.

وی افزود: سفارت ایران در چین و سرکنسولگری شانگهای آمادگی لازم برای همکاری با کاروان ورزشی ایران را دارد و امیدوارم که بتوانیم با تلاش همه دست اندرکاران و ملی‌پوشان رشته‌های مختلف جایگاه خوبی در بازی‌های آسیایی به دست آوریم.

دکتر بختیار خاطرنشان کرد: کشور چین یک ابرقدرت در دنیا در حوزه‌های مختلف است. ظرفیت‌هایی که این کشور در حوزه های مختلف دارد نیز گواه این موضوع است. مراودات ایران با این کشور در حوزه ورزش می‌تواند به رشد و ارتقای ورزش ایران کمک کند. ورزش در کشور ما از جایگاه خاصی برخوردار است و تعامل با کشور چین می‌تواند در توسعه ورزش ایران تاثیر داشته باشد.

سفیر ایران در چین اظهار داشت: علاوه بر اینکه در حوزه ورزش می‌توانیم تعامل را با چین جلو ببریم دربخش جوانان نیز این تعامل را می‌توانیم داشته باشیم. کشور چین تجارب ارزنده ای در حوزه جوانان و اشتغال آفرینی دارد که باید از آن استفاده کنیم.

دکتر سیدحمید سجادی نیز در این دیدار عنوان کرد: دیدگاه سفیر چین درخصوص توسعه ورزش و تعامل با کشور چین بسیار ارزشمند است.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید براینکه تعامل با چین علاوه بر حوزه ورزش می‌تواند در حوزه جوانان نیز باشد اظهار داشت: حدود ۴۵۰۰ سمن در کشور داریم که این سمن‌ها را دائما رصد می‌کنیم و می‌توانیم تعامل لازم با کشور چین در بخش‌های اشتغال، ازدواج و توریسم داشته باشیم.

وی افزود: ورزش درحال حاضر به یک صنعت بزرگ در دنیا تبدیل شده که از این نظر تعامل با چین این صنعت را پویاتر خواهد کرد.

دکتر سجادی ادامه داد: می‌توانیم در قالب کار فرهنگی یک نمایشگاه در جریان بازی‌های آسیایی از دستاوردهای ورزشی، فرهنگی و هنری ایران برگزار کنیم. در جریان برگزاری المپیک توکیو و بازی‌های کشورهای اسلامی در ترکیه برگزاری این نمایشگاه بازخورد خوبی داشت و استقبال از آن صورت گرفت.