به گزارش اکونا پرس،

سیدمناف هاشمی گفت: رویداد فان ران استارتی برای آمادگی کل کشورها برای آغاز این رقابت هاست و بر اساس برنامه های انجام شده امیدواریم بتوانیم جشن و شادی را در سطح آسیا داشته باشیم.

وی ادامه داد: از کشور چین به عنوان میزبان و همچنین اعضای شورای المپیک آسیا، حیدر فرمان و حسین المسلم به عنوان حامی مسابقات، تشکر می‌کنم. 

هاشمی افزود: مسابقات به دلیل بیماری کووید 19 یکسال به تاخیر افتاد که نکات مثبت و منفی داشت اما امیدواریم این مسابقات با وجود تاخیر با کیفیت بهتری برگزار شود.

وی گفت: علاوه بر تلاش‌های یکسال گذشته، از ۶ ماه قبل بررسی‌های لازم با فدراسیون‌هایی که شرایط حضور در مسابقات دارند را برگزار کردیم تا کیفی ترین کاروان را اعزام کنیم.

در ادامه این نشست، جیمز مدیر رسانه و پخش شورای المپیک آسیا گفت: از طرف شورای المپیک آسیا و حسین المسلم تمایل دارم پیام ابراز احساسات وی را منتقل کنم. برنامه فان‌ران هجدهمین برنامه‌ای است که از ۱۸ ماه پیش آغاز کردیم. فان ران رقابت نیست بلکه یک برنامه توسعه‌ای بوده و این روندی است که از سال ۲۰۰۶ در پیش گرفتیم که تا امروز ادامه دارد. مایلم درخصوص تعویق یکساله بازی‌ها بگویم، ششم می ۲۰۲۲ بود که شورای المپیک آسیا تصمیم سخت تعویق بازی‌ها را گرفت که یکی از سخت‌ترین تصمیمات این شورای بود. این تصمیم توسط تمام اعضای شورای المپیک آسیا تایید شد و شرایط را تمام ۴۵ کشور عضو شورای المپیک آسیا به‌خوبی درک کردند. با توجه به شرایط، برگزاری رویداد در آن زمان غیرممکن بود و بهترین تصمیم را شورای المپیک آسیا گرفت و امیدوارم ورزشکاران به بهترین نتایج دست پیدا کنند.

یائو، معاون کمیته اجرایی ستاد برگزاری بازی‌ها در ادامه این نشست عنوان کرد: از طرف کمیته برگزاری بازی‌ها از تمام کسانی که راه اجرایی شدن برنامه فان ران در ایران را کمک کردند، تشکر می‌کنم، همه آمادگی‌های برای برگزاری بازی‌ها انجام شده است و مشکلی از این بابت نداریم.

وی با ارائه گزارش آماری از اقدامات انجام شده افزود: تمامی مسیر ساخت‌وساز اماکن انجام و بازرسی ۵۶ مکان و زیرساخت دهکده بازی‌ها انجام شده و همه چیز آماده بهره‌برداری است. آمادگی برای میزبانی به‌صورت عالی انجام شده و آمار به ۱۵۰۰ مسئول فنی ارسال شده که تاکنون ۱۵ مسابقه آزمایشی هم برگزار شده است. تمامی موارد مربوط به خدمات بازی‌ها تست و مسائل مربوط به ورزشکاران، اقامت، ترانسفر و… نیز انجام شده است. ۱۳۶ روز دیگر بازی‌های آسیایی آغاز می‌شود، خوش آمدید و امیدوارم بازی‌های خوبی داشته باشیم. امیدورام فان‌ران به بهترین نحو ممکن در ایران برگزار شود.

وی افزود: در بازه زمانی ۴ ماه مانده به آغاز بازی‌های آسیایی هانگژو، شورای المپیک آسیا و کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی همچون گذشته رویدادی تحت عنوان FUN RUN در اکثر کشورهای آسیایی حاضر در بازی‌ها با هدف آشنایی مردم با ورزش و تبلیغ بازی‌ها برگزار می‌کند. به همین منظور و با توجه به حضور نمایندگان OCA و کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی هانگژو در تهران، رویداد ورزشی FUN RUN روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۷ صبح الی ۱۲ ظهر در آکادمی ملی المپیک با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک، نمایندگان شورای المپیک آسیا و کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی با حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شود. جلسات باکیفیتی با سرپرستان ‌کاروان‌ها برگزار شد. تمام فعالیت‌ها ادامه خواهد داشت و برنامه‌های توسعه‌ای و تبلیغی همچون فان ران هم از یکسال قبل آغاز شده است.