چهار محال و بختیاری با مرکزیت شهر کرد بیش از ۱۰ روز است که با کم آبی دست و پنجه نرم می کند و به نظر می رسد این وضعیت بحرانی نه تنها جامعه استان مرکزی را درگیر کرده است بلکه صنعت را به شدت تحت تاثیر قرار داده است در این راستا، حمیدرضا فلاح مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان چهار محال و بختیاری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که وضعیت شهرک صنعتی در این کم آبی چگونه است به خبرنگار گسترش نیوز  گفت: « در حال حاضر تامین آب شرب ؛ مشکل جدی مواجه است چه برسد به تامین آب شهرک‌های صنعتی. به عبارتی تقریبا صنعت خوابیده است».

حمید-رضا-فلاح

 

 

شهرک های صنعتی مشکل آب ندارند

در حالی فلاح از نگرانی خود برای تامین آب شهرک های صنعتی استان چهارمحال و بختیاری و فعالیت صنعتگران در این استان خبر می‌دهد که رئیس سازمان صمت چهار محال و بختیاری اعتقادی به کمبود آب در این شهرک ها نداشته و معتقد است مشکل آب در این برهه کم آبی دامن گیر شهرک های صنعتی نشده است.

 

سجاد رستمی رئیس سازمان صمت چهار محال و بختیاری به گسترش نیوز گفت: «اکثر صنایع ما در نیمه غربی استان قرار گرفته است و از نظر آبی دارای مشکلات بیشماری هستیم چرا که بیشتر رودخانه ها و چشمه ها در نیمه غربی استان قرار گرفته و صنعت در نیمه شرقی استان است» .

سجاد-رستمی

وی با اشاره به این که  آب صنایع بیشتر از چاه ها تامین می شود یادآور شد: « این روزها که سطح آب های زیرزمینی کاهش یافته است، تامین آب در فصول تابستان با مشکل مواجه شده و بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی که در رده صنایع غذایی هستند آب مورد نیاز خود یا آب شرب مورد نیازشان را می خرند.

به گفته وی، به دنبال بحران به وجود آمده، با توجه به این که آب شهرک ها از چاه تامین می شود، صنایع مستقر در شهرک ها آسیب جدی ندیده و تحت تاثیر خاصی قرار نگرفته اند.