در نشست خبری معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اصحاب رسانه که سه شنبه 5 تیر برگزار شد علیرضا قائدیان با اشاره به قرار گرفتن در سال حمایت از کالای ایرانی و تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص، از جزیره کیش به عنوان یک برند گردشگری و کالای ایرانی یاد کرد و افزود: بیست و یکمین جشنواره تابستانی کیش با هدف معرفی ظرفیت های این جزیره مرجانی از 8 تیر با برگزاری برنامه های متنوع و هدفمند در جذب گردشگر آغاز می شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده با همکاری بخش خصوصی و فعالان اقتصادی کیش در حوزه های مختلف برای ترغیب گردشگران به سفرهای داخلی از ارائه هدایای حمایتی به گردشگران جشنواره تابستانی کیش خبر داد و گفت: در بیست و یکمین جشنواره تابستانی کیش طرحی انگیزشی برای گردشگران اجرا می شود تا در قالب این طرح با ارائه کارت های هدیه 50 هزار تومانی به کودکان و 150 هزار تومانی به بزرگسالان، خانواده ها بتوانند با پرداخت بخشی از هزینه های سفر خود با این کارت ها از تفریحات و خرید در جزیره کیش لذت ببرند.

علیرضا قائدیان افزود: در این خصوص کانترهایی در فرودگاه کیش قراردارد که با دریافت اطلاعات گردشگران ورودی نسبت به اهدای این کارت های هدیه سفر به کیش اقدام می کنند.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه از برگزاری هفته های فرهنگی 4 کشور و 9 استان درکیش خبر داد و گفت: تا کنون حضور سه کشور صربستان، هند و اتریش در هفته های فرهنگی کیش قطعی شده است و در حال رایزنی بین دو کشور دیگر برای انتخاب کشور چهارم هستیم. همچنین استانهای مناطق ساحلی نیز هر هفته در کیش با اجرای برنامه های فرهنگی و تفریحی میزبان گردشگران تابستانی هستند.

وی در ادامه از اطلاع رسانی و معرفی بیست و یکمین جشنواره تابستانی کیش در 5 کلان شهر یاد کرد و افزود: تبلیغات جشنواره تابستانی کیش در شهرهای تبریز، تهران، مشهد، اصفهان و شیراز  با همکاری صدا و سیما در حال انجام است همچنین با برگزاری جشنواره و مسابقه مجازی تلاش کرده ایم از ظرفیت های فضای مجازی هم برای معرفی این جشنواره استفاده کنیم.

علیرضا قائدیان تصریح کرد: ارائه کارت های هدیه یکی از برنامه های جشنواره تابستانی کیش است و علاوه بر آن روزانه 10 میلیون تومان جایزه به صورت نقدی و غیر نقدی در قرعه کشی بازارها، 8 دستگاه خودروی 206 پلاک ملی برای قرعه کشی هفتگی و یک واحد آپارتمان مسکونی در برج های طلایی کیش به عنوان جایزه ویژه جشنواره به همت سازمان منطقه آزادکیش و فعالان بخش خصوصی، اصناف، جوامع و بازاریان کیش خریداری شده است که به برندگان خوش شانس این دوره اهدا می شود.

وی تصریح کرد: تمامی جوایز این دوره با تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خریداری شده است تا به محض تعیین تکلیف برندگان به آنان اهدا شود.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش برگزاری 4 کنسرت گروه ها و هنرمندان مطرح خارجی را از دیگر تفاوت های جشنواره امسال برشمرد و گفت: در کنار حضور این گروه ها و خوانندگان از حضور هنرمندان مطرح داخلی در عرصه موسیقی نیز بهره گرفته شده است که از آن جمله کنسرت هنرمند مطرح و صاحب نام کشورمان استاد شهرام ناظری است.

علیرضا قائدیان در پایان با اشاره به همکاری و همراهی همه فعالان اقتصادی و بخش خصوصی کیش در حوزه های مختلف گفت: حسن ختام جشنواره تابستانی کیش نیز برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری است که علاوه بر گردشگران تابستانی، ظرفیت های کیش را به فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران  معرفی کنیم.

گفتنی است بیست و یکمین جشنواره تابستانی کیش از 8 تیر با مراسم نور افشانی و برگزاری آیین افتتاحیه آغاز می شود و با اجرای برنامه های شاد و متنوع تا 15 شهریور ادامه دارد.