به گزارش اکونا پرس،

به گزارش اکونا پرس ولی الله حیاتی درگفتگوبا خبرنگار مانا افزود: روزانه حدود شش هزار گردشگر عراقی وارد محدوده منطقه آزاد اروند می شوند که در مقایسه با ماه گذشته بیش از سه برابر افزایش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه ورود این حجم گردشگران که بدون ویزا وارد منطقه آزاد اروند و شهرهای خرمشهر و آبادان می شوند، باعث رونق اقتصادی، اشتغال، ارزآوری  و گردش مالی مناسب دراین شهرها شده است، افزود: بسیاری از گردشگران عراقی مایحتاج عمومی خود را به دلیل مسافت کم استان بصره با شهرهای جنوبی خوزستان ، از این مناطق خریداری می کنند.

معاون منطقه آزاداروند نیزبه خبرنگار مانا گفت: جذابیت های اقتصادی شهرهای بندری خرمشهر و آبادان و افزایش قدرت خرید گردشگران عراقی عامل اصلی افزایش ورود گردشگران به منطقه آزاد اروند است.

عبدالله کعبی با اشاره به اینکه ورود گردشگران عراقی به منطقه آزاداروند باعث تعمیق روابط فرهنگی دو کشور می شود، افزود: هیچ قدرتی نمی تواند روابط برادرانه ایران و عراق را خدشه دار کند.

وی با اشاره به حمله آشوبگران به کنسولگری ایران در بندر بصره در جمعه گذشته گفت: اینگونه اقدامات نمی تواند به روابط ریشه دار دو ملت آسیب بزند.

کعبی ، ورود انبوه گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند را نشانه دوستی دو ملت ایران و عراق دانست و افزود:از همه امکانات برای استقبال از گردشگران عراقی استفاده می کنیم.

ورود گردشگران بدون ویزا از آذر ماه 96 با ابلاغ رسمی منطقه آزاد اروند کلید خورد.

هم اکنون از مرز زمینی شلمچه و مرز دریایی خرمشهر انواع کالاهای غیرنفتی به عراق صادر می شود.