به گزارش اکونا پرس،

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، حسن خلیل آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی گردشگری شورای شهر تهران در صفحه اینستاگرام خود با بیان اینکه ایران یکی از ارزان ترین مقاصد گردشگریاست، نوشت: این موضوع می‌تواند فرصتی در شرایط اقتصادی کنونی محسوب شود. می توانیم با استفاده از این فرصت ایران و به ویژه تهران را به بهشت گردشگران تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود زیرساخت های مناسب می توان با مشارکت بخش خصوصی تا حد بسیاری صنعت گردشگری را تقویت کرد؛ چرا که شهر تهران به دلیل سبقه تاریخی و موقعیت جغرافیایی و سیاسی پتانسیل های بیشماری را در زمینه جذب گردشگر دارد.

خلیل آبادی افزود: گردشگری دینی، زیارتی، تاریخی، طبیعی، سلامت، سیاسی، علمی و صنعتی از پتانسیل های گردشگری پایتخت کشورمان است که با برنامه های کوتاه مدت می توان با رونق این صنعت چرخه های اقتصاد و اشتغال را فعال کرد.

رئیس کمیته میراث فرهنگی گردشگری شورای شهر تهران با اشاره به معضل بیکاری در کشورمان؛ مزیت اشتغال گردشگری را امری قابل درک و ضروری دانست و افزود: ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری با حداقل سرمایه ممکن است و جاذبه های صنعت گردشگری برای جوانان و فارق التحصیلان بیکار، اشتغال پایدار، انگیزه های مادی و فرهنگی را به دنبال دارد.

وی افزود: توسعه و رونق کسب و کار در این صنعت علاوه بر بهبود چهره و تصویر کشور نزد گردشگران بین المللی و علاقه مندان به سرمایه گذاری، می تواند زمینه بهبود اقتصادی، معیشتی و رفاه اجتماعی اقشار مختلف جامعه را در شرایط کنونی فراهم و با ایجاد اشتغال و درآمد مناسب ارزی و پایدار، زمینه ساز تقویت صلح، ثبات و آرامش اجتماعی جامعه باشد‌.

خلیل آبادی حل مشکل گردشگری در ایران را منوط بر اجرایی کردن سیاست های کلان نظام دانست و افزود: لازم است با توجه به رویکرد مثبت دولت تصمیمات مناسبی در این خصوص اتخاذ شده است اما شناسایی جاذبه ها و مزیت های ویژه و رغابتی صنعت گردشگری کشور، معرفی حرفه ای آن، فراهم سازی تسهیلات حداکثری برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی، تدوین و اجرای برنامه های حمایتی از بخش خصوصی و همچنین به کار‌گیری افراد متخصص و حرفه ای در بدنه کارشناسی و مدیریت اجرایی بخش های مختلف این حوزه باید در دستور کار متولیان حوزه گردشگری قرار گیرد.

وی افزود: امید است روزی درآمد کشور ما از صنعت گردشگری، جایگزین خام فروشی و دلالی مواد اولیه به کشورهای دیگر شود.