به گزارش اکونا پرس،

به نقل از فرینا، عبدالرحیم کردی در نشست تخصصی معاونان فنی و زیربنایی سازمان های مناطق آزاد افزود: مناطق آزاد کشور نیازمند باز اندیشی در فرایند و زنجیره پروژه های عمرانی از مرحله تعریف پروژه ها، اولویت بندی، تامین اعتبار تا اجرا، نظارت و تحویل گیری و از همه مهمتر بهره برداری از یک پروژه است.
کردی با اشاره به اینکه مناطق آزاد کشور باید به پایلوت اجرای شیوه های نوین پروژه های عمرانی در کشور تبدیل شوند گفت: مناطق آزاد کشور می توانند به پایلوت اجرای شیوه های نوین برخورد با پروژه های زیرساختی ماموریت اصلی معاونت های فنی و زیربنایی مناطق آزاد تبدیل شوند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار به تغییر شیوه های تامین مالی، اجرا و نظارت در مناطق آزاد اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه ادبیات تامین مالی پروژه های عمرانی در دنیا تغییر کرده است، به همین منظور برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه های عمرانی نیازمند تغییر شیوه های تامین مالی، اجرا و نظارت در این پروژه ها در مناطق آزاد کشور هستیم.
گفتنی است، معاونین امور فنی و زیربنایی سازمان های مناطق آزاد در سفر دو روزه به منطقه آزاد چابهار از مجتمع پتروشیمی نگین مکران، فولاد مکران و بندرشهید بهشتی چابهار، نمایشگاه و فروشگاه حمایتی صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان منطقه آزاد چابهار بازدید کردند.