به گزارش اکونا پرس،

 

مهدی کاظمیان مدیر فرهنگی، هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص دلایل برگزاری این جشنواره فرهنگی اظهار داشت: شناسایی و جذب استعدادهای ادبی جوان، جریان ‌سازی در شعر و ادبیات منطبق بر ارزش ‌های اسلامی، تشویق جوانان به بهره گیری از ظرفیت های ادبی و زیبایی شناسی ادبیات فارسی جهت معرفی آرمان های انقلاب اسلامی، معرفی و برجسته‌ سازی چهره‌های ممتاز عرصه شعر و داستان و خوشنویسی جوان انقلاب از جمله اهداف برگزاری این جشنواره فرهنگی و هنری می باشد.

وی موضوعات بخش شعر و داستان جشنواره یادشده را آزاد بیان کرد و گفت: محدودیت قالب در زمینه اشعار ارسالی برای شاعران وجود ندارد و شرکت ‌کنندگان می‌توانند حداکثر ۳ اثر منتشر نشده خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند

دبیر جشنواره های منطقه آزاد انزلی عنوان کرد: در این جشنواره دانش آموزان مقطع متوسطه مجاز به ارسال آثار خود هستند. شرکت ‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به همراه مشخصات مربوطه به دفاتر مدارس منطقه و دفتر مدیریت فرهنگی و هنری سازمان تحویل نمایند.

مدیر فرهنگی و هنری با بیان اینکه به ۳ نفر از برگزیدگان این بخش لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه نقدی اهدا می ‌شود، افزود: در بخش خوشنویسی نیز همانند بخش قبلی، موضوع و نوع نگارش (خودکار ، قلم) آزاد است .

وی با تصریح بر اینکه در آیین اختتامیه به ۳ نفر برگزیده این بخش نیز تندیس، لوح تقدیر و هدیه نقدی اهدا می گردد، اضافه کرد: درج مشخصات نام و نام خانوادگی، شماره ملی، مدرسه مورد تحصیل، مقطع تحصیلی و شماره تلفن همراه شرکت‌ کنندگان به همراه آثار ارسالی به جشنواره الزامی است و آثار بدون درج مشخصات فوق مورد پذیرش دبیرخانه قرار نمی گیرند و در عین حال راستی ‌آزمایی صحت این موضوع که آثار متعلق به فرستنده است بعد از داوری ابتدایی توسط هیئت داوران انجام می ‌شود.

مدیر فرهنگی، هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره ، ۱۰ دی ماه و زمان برگزاری آیین اختتامیه نیز ۱۵ بهمن ماه مصادف با ایام الله دهه فجر خواهد بود .