به گزارش اکونا پرس،

احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره برگزاری چهلمین اجلاس جهانی گردشگری از 21 تا 23 آبان در استان همدان و رویداد بین المللی همدان 2018 با حضور نمایندگان 170 کشور خارجی در این اجلاس، اظهار کرد: این رویداد برای استان از اهمیت بالایی برخوردار بوده چرا که مؤثرترین بخش‎های هر حوزه برای ارزیابی و تعامل در بخش گردشگری وارد همدان خواهند شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این فرصت، موقعیت خاص برای گردشگری کشور به شمار می‌‎آید که باید آن را مغتنم شمارد، افزود: سازمان میراث فرهنگی در این رابطه باید بسیار مهیاتر از قبل در صحنه حاضر شد و از این فرصت به بهترین نحو ممکن بهره برد.

وی ادامه داد: همدان یکی از ظرفیت‌‎های مهم گردشگری در کشور به شمار می‎آید که باید با معرفی درست و کارشناسانه به کارشناسان از این موقعیت به خوبی بهره ببریم و شرایط را برای تعامل بیشتر به منظور افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور مهیا کنیم.

آزادی‌خواه یادآور شد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدام مشهودی به منظور میزبانی از چهلمین اجلاس جهانی گردشگری انجام نداده و در این مسیر ضرورت دارد که تفاهم‌نامه‌هایی بین بخش‌های مختلف با نمایندگان گردشگری 170 کشور دنیا برای ارتقای گردشگری در کشور صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گردشگری در شرایط تحریمی کشور یکی از مسیرهای مهم ارز آوری به شمار می‌آید و قطعا همه دستگاه‌ها باید همکاری‌های لازم برای توسعه گردشگری در کشور را در دستور کار خود قرار دهند.