به گزارش اکونا پرس،

سید سجاد نوری در گفتگو با فرینا؛ با اعلام این خبر گفت: برای تدوین برنامه زیست بوم صنایع خلاق در مناطق آزاد نیازمند شناسایی استعدادها و ظرفیت های بالقوه و بالفعل و تبیین این استعدادها در این مناطق هستیم. با توجه به پیشینه و سابقه مناطق آزاد در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و لزوم توسعه فضا و جریان کسب و کارهای مرتبط با صنایع فرهنگی و خلاق، می توانیم این مناطق را به قطب توسعه صنایع فرهنگی و خلاق در کشور تبدیل کنیم.
نوری هم چنین بر تبیین اهمیت صنایع خلایق در مناطق آزاد کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به وجود تحریم ها و تاکید بر توسعه و افزایش صادرات کالا از مناطق آزاد و محدودیت ها در این زمینه؛ اگر صنایع فرهنگی و خلاق و توسعه آن در مناطق آزاد روند اصولی و صحیحی را طی کنند با صادرات این محصولات به کشورهای همسایه این مناطق، درصد صادرات کالا و خدمات از مناطق آزاد رشد قابل توجهی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه توسعه صنایع خلاق می تواند جدیدترین محور فعالیت اقتصادی و فرهنگی در مناطق آزاد کشور محسوب شود افزود: فعالان حوزه صنایع خلاق می توانند با بهره گیری از ظرفیت ها، تسهیلات و بسترهای مناسب سرمایه گذاری به توسعه این صنعت کمک کنند.
مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد مشارکت جوامع محلی ـ بومی را در توسعه صنایع خلاق در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی موثر دانست و گفت: ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه صنایع خلاق، استفاده از روش های متنوع و مدرن در مدیریت سرمایه گذاری در این حوزه، ایجاد زمینه لازم برای اشتغال اقشار مختلف هر منطقه اعم از بومیان، روستاییان، بانوان و دانشگاهیان از جمله رویکردهای اصلی در این صنعت است.
مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد هم چنین از تشکیل شورای راهبردی صنایع خلاق خبر داد و گفت: اعضای این شورا متشکل از افرادی هستند که در حوزه های فرهنگی، هنری و صنایع خلاق سازمان های مناطق آزاد کشور فعالیت می کنند و می توانند در دستیابی به اهداف این حوزه به ما کمک کنند.