به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایسنا، پس از آنکه سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که توریسم و گردشگری در نقاط مختلف جهان با یک رشد و افزایش پنج درصدی مواجه بوده است، بسیاری از کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران فعال در این حوزه برآورد کرده‌اند که گسترش توریسم و توسعه زیرساخت‌های مربوط به سفرهای داخلی و داخلی و همچنین بوم گردی و تفریحات سفری در کشورهای مختلف می‌تواند جلوی ضرر و زیان‌های ناشی از رکود اقتصادی، تورم، تحریم‌های اقتصادی و تنش‌های سیاسی و جنگ های تجاری که هم‌اکنون بسیاری از کشورهای جهان درگیر آن هستند را بگیرد و بجای آن موجب رشد اقتصادی گسترده شود.

در این گزارش همچنین امده است که رشد توریسم و گردشگری در ۹ ماهه سال جاری میلادی به طور متوسط با یک رشد پنج درصدی مواجه بوده است که این ارقام در مناطق مختلف جهان با اختلاف اندکی متفاوت است. بدین ترتیب منطقه آسیا و اقیانوسیه با بیشترین رشد گردشگری مثبت هفت درصد، اروپا و خاورمیانه مثبت شش درصد، آفریقا مثبت پنج درصد و آمریکا نیز مثبت سه درصد رشد و افزایش داشته است.

البته به گفته تحلیلگران این ارقام می‌توانست بسیار بالاتر از این اعداد کنونی منتشر شده باشد اما با توجه به بحران‌های اقتصادی و مالی که مردم و دولت کشورهای مختلف با آن روبرو بوده اند، کمتر از آن چیزی است که باید باشد و این در حالیست که صنعت توریسم ظرفیت و پتانسیل های بیشتری برای تمامی کشورها در خصوص رشد اقتصادی جهان دارد و باید دولت ها تمرکز بیشتری بر توسعه زیرساخت های مربوط به آن داشته باشند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که در بازه زمانی ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر که اوج زمان گردشگری در بسیاری از کشورهای جهان محسوب می‌شود، بالغ بر هزار و ۸۳ میلیون مقصد گردشگری بین المللی در جهان میزبان بالغ بر ۵۶ میلیون نفر گردشگر و توریست بوده است.

حالا داده های سال ۲۰۱۸ میلادی حاکی از آن است که پیش‌بینی‌های سازمان جهانی گردشگری برای سال جاری که معادل یک رشد چهار الی پنج درصدی بود، دقیقا مطابق آمارهای منتشر شده از این سازمان در بازه زمانی ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی است.

بر اساس گزارش tradearabia، به طور کلی می‌توان گفت که این آمار و ارقام نشان می‌دهد بجز چند کشور، تمامی کشورهای جهان شاهد رشد و افزایش صنعت توریسم و درآمدزایی حاصل از آن بوده‌اند بنابراین تخمین زده شده است که رشد اقتصادی جهانی در سال‌های آتی تاثیرپذیری بسیار بیشتری از توریسم و گردشگری خواهد داشت.