به گزارش اکونا پرس،

علی عابدزاده در حاشیه مراسم ویژه گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی (ره) به کشور که امروز (۱۲ بهمن) در فرودگاه مهرآباد برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به صحبت‌های مطرح شده توسط وزیر راه و شهرسازی مبنی بر این‌که فروش بلیت پروازهای برنامه‌ای به صورت چارتری تخلف بوده و سازمان هواپیمایی با متخلفان برخورد می‌کند، اظهار کرد: اصولاً نمی‌توانیم شبکه چارتری را به طور کامل قطع کنیم و بخشی از مسافرت‌ها به صورت گردشگری انجام می‌شود که باید به صورت چارتری باقی بماند و این مساله در دنیا تعریف شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در تلاش هستیم شرکت‌هایی که توانایی بیشتری دارند را به شرکت‌هایی که ساختار ضعیف‌تری دارند کمک کنند و زیرساخت‌ها در این رابطه ایجاد شود تا کل شبکه فروش به صورت سیستمی پیش برود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: چند شرکت هواپیمایی ساختار توزیع و فروش بلیت به صورت سیستمی را ندارند و باید به ایرلاین‌ها فرصت دهیم فروش چارتری خود را به حداقل برسانند.

عابدزاده در پاسخ به این‌که چند درصد بلیت‌ها به صورت چارتری فروخته می‌شود؟ اعلام کرد: در حال حاضر ۲۰ درصد پروازها چارتری هستند که باید به سمت برنامه تعریف شده حرکت و در این رابطه کیش و قشم را جدا کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این‌که علت جدا کردن کیش و قشم به دلیل سودده بودن این مساله است، اظهار کرد: بحث سودده‌تر شدن نیست و صنعت هواپیمایی در ایران سود نمی‌برد و در کشور ما نیز همین روال وجود دارد. کیش و قشم به دلیل مسائلی همچون اسکان، شرایط ویژه‌ای دارند و معمولاً مردم سعی می‌کنند که از قبل شرایط اسکان خود را در نظر بگیرند و مسئولان خواستار این هستند که بلیت‌ها به صورت چارتری ارائه شود، اما مردم باید در این رابطه برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: ما به سمت عرضه و تقاضا حرکت می‌کنیم و شاهد هستیم که در برخی مسیرها که تقاضا بالاست، نرخ‌ها کاهش یافته است و مقاصدی همچون کیش و مشهد مقدس از این دست هستند.

عابدزاده با بیان این‌که قیمت‌های بلیت را خود شرکت‌های هواپیمایی تعیین می‌کنند و حداکثر نرخ مشخص است، اظهار کرد: اگر کسی بالاتر از نرخ تعیین شده بلیت بفروشد و این مساله منعکس شود، با آن برخورد می‌شود و در این زمینه سازمان هواپیمایی کشوری بازرسی‌هایی لازم را انجام می‌دهد. اما به مردم توصیه می‌کنیم قیمت‌های مربوطه را از طریق سایت شرکت‌ها ملاحظه کنند.