به گزارش اکونا پرس،

علی اصغر مونسان در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اهمیت تبلیغات و نیاز گردشگری ایران به تبلیغات همه جانبه در بخش میراث طبیعی و تاریخی گفت: کشور ایران با پیشینه کهن و جاذبه‌های بی شمار تاریخی و طبیعی به خوبی به جهانیان معرفی نشده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: من بار‌ها تأکید کرده ام که باید بودجه مناسبی به معرفی و تبلیغات گردشگری ایران اختصاص یابد ضمن اینکه باید در کشور‌های هدف تبلیغات گسترده و چند مؤلفه‌ای صورت گیرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌ای برای همکاری تورگردانان ایران و ترکیه برای به تعادل رساندن گردشگران ورودی و خروجی ترکیه به ایران گفت: امید است در قالب این تفاهمنامه بتوانیم شاهد حضور گردشگران ترکیه در ایران باشیم.

وی زیرساخت‌های ایران را رو به رشد دانست و افزود:​ زیرساخت‌های گردشگری از جمله هتل‌ها اگرچه ایده آل نیست، اما خوب است، اما مهمتر از زیرساخت‌ها ضرورت تبلیغات گردشگری و معرفی ایران به مردم ترکیه است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تأکید کرد:​ شک ندارم اگر تبلیغات گسترده‌ای از ایران در ترکیه صورت گیرد به سرعت روند متعادل شدن گردشگری ورودی ترکیه‌ای به ایران را شاهد خواهیم بود.