به گزارش اکونا پرس،

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در حاشیه نشست ستاد اجرائی خدمات سفر، افزایش سفرهای ایرانگردی را در نوروز امسال بیشتر از سفرهای خارجی پیش بینی کرد و گفت: ظرفیت اقامت مسافران نوروزی در پهنه ی این استان با هماهنگی تمامی نهادهای مشارکت کننده در کمیته اسکان ستاد اجرائی خدمات سفر به 350هزار نفر در هر شبانه روز افزایش یافته است.
فریدون الله یاری اجرای دو هزار برنامه فرهنگی در 24شهرستان این استان را از برنامه های نوروز امسال ستاد خدمات سفر این استان بیان کرد و گفت: ستاد اجرائی خدمات سفر استان اصفهان و کمیته های 9گانه، این ستاد از آمادگی کافی برای خدمات رسانی به گردشگران در نوروز برخوردار است.
وی افزود:دوهزار برنامه فرهنگی در قالب رویداد فرهنگی نوروزگاه، جشنواره های غذاهای سنتی، نمایشگاه های صنایع دستی، نمایشگاه های پوشاک سنتی و برگزاری جشنواره های معرفی آداب و رسوم اقوام محلی و عشایر استان اصفهان نوروز امسال ارائه می شود.
استان اصفهان به عنوان قطب گردشگری کشور، دارای 108شهر و هزار و 934روستاست، این استان با بیش از 22هزار بنا و اثر تاریخی که هزار و 850 اثر آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع، قنات وزوان، قنات مزدآباد میمه و قنات دوطبقه مون اردستان به ثبت جهانی رسیده است.