به گزارش اکونا پرس،

حسین اربابی معاون سرمایه‌گذاری،امور حقوقی و مجلس وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره جزئیات خبر خوب وزیر در حوزه میراث فرهنگی گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که در این حوزه وجود دارد نمی‌توانیم قبل از قطعی شدن خبری را در این خصوص اعلام کنیم.

وی افزود: در خصوص بازگشت الواح هخامنشی نیز بیش از 90 درصد از مدیران وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اطلاعی از بازگشت الواح تا قبل از نشستن هواپیمای الواح هخامنشی به کشور نداشتند.

معاون سرمایه‌گذاری امور حقوقی و مجلس اظهار داشت: پیگیری‌های حقوقی در مورد بازگشت میراث فرهنگی به گونه‌ای است که نباید قبل از آن اطلاع‌رسانی صورت بگیرد تا نهایتا این کار به ثمر بنشیند.

اربابی افزود: ما اشیائی که در موزه‌های خارج از کشورمان قرار دارد شناسایی می‌کنیم و اگر بر اساس تفاهم‌نامه باشد، به آن نمی‌پردازیم ولی اگر خارج از ضابطه و تفاهمنامه، آن میراث فرهنگی نگهداری شود، سریع نسبت به تشکیل پرونده آن اقدام می‌کنیم و وارد این حوزه می‌شویم.

وی گفت: بعضی وقت‌ها مانند بازگشت الواح هخامنشی 14 سال پیگیری‌های حقوقی ما طول می‌کشد تا نهایتا به ثمر بنشیند.

معاون سرمایه‌گذاری امور حقوقی و مجلس وزارت میراث فرهنگی اظهار داشت: در این موارد در حوزه داخلی 10 درصد کار پیگیری می‌شود و 90 درصد دیگر در حوزه خارجی پیگیری خواهد شد.

اربابی تاکید کرد: قطعا ما این موارد را پیگیری خواهیم کرد تا مردم نیز خبر خوش آن را بشنوند.

وی در باره سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف گفت: بیش از 2450 پروژه گردشگری نیز در کشور در حال پیگیری است که 330 هزار نفر بر اساس این پروژه‌ها مشغول به کار می‌شوند که از این تعداد 113 هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

معاون سرمایه‌گذاری امور حقوقی و مجلس یادآور شد: سال گذشته نیز 203 هزار و 418 شغل در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایجاد شده است که این موضوع به تایید وزارت کار رسیده است.