به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، مهندس اکبری مقدم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به اشاره به تشکیل شورای حمایت از ایده های نو آور کارآفرین از سال ۱۳۹۵ در سازمان مطبوع خود بیان کرد : یکی از راهبردهای سازمان در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی تشکیل این شورا بوده و تلاش شده است با تصویب مشوق ها و تسهیلات ، در اختیار قرار دادن دفتر کار رایگان ، اعمال معافیت ۷۰ درصدی مربوط به ثبت شرکت و صدور مجوز و ایجاد مرکز رشد و شکوفایی ایده های نو آور و فناور فعالیت شرکت های دانش بنیان گسترش یابد.

وی در ادامه با توجه به گسترش فعالیت های شرکت های دانش بنیان و تاثیر بسزای فعالیتشان در زندگی مردم خواستار کاهش دغدغه ها و تسهیل در روند ثبت شرکت و ارائه بسته های حمایتی همه جانبه به خصوص در زمینه برند سازی تجاری از سوی مدیران دستگاه های اجرایی و سازمان منطقه آزاد انزلی شد.

گفتنی است در این نشست تخصصی ضمن بررسی راهکارهای حمایت و توسعه شرکت ها و فعالیت های دانش بنیان نوآور و فناور در منطقه آزاد انزلی و رونق تولید در این حوزه به منظور افزایش صادرات غیر نفتی تفاهم نامه همکاری مابین شرکت سیرنگ تجارت منطقه آزاد انزلی و صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان منعقد شد.

حمایت در حوزه سرمایه گذاری های خطر پذیر ، ارائه انواع تسهیلات، لیزینگ محصولات فناورانه ، توانمند سازی ، صدور ضمانت نامه ، کمک به صادرات محصولات و ارائه خدمات مالی،فنی و حقوقی از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه بود.

در ادامه این نشست دکتر باستی مدیرکل پارک علم و فناوری گیلان ، مهندس طالب پور معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی ، مهندس صمدی مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای و امانی رئیس انجمن سرمایه گذاران منطقه آزاد انزلی هر یک نقطه نظرات تخصصی خود را به جهت بهبود شرایط بیان کردند.