به گزارش اکونا پرس،

سیاوش رضوانی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: به منظور توسعه توریسم دریایی در سواحل استان مازندران، مطالعات گسترده ای از سوی اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران از رامسر در غربی ترین نقطه استان تا لیوان شرقی در شرقی ترین نقطه ساحلی این استان، انجام شده است.

مدیر بندر و  منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد تاکید کرد: این پروژه مطالعاتی با همکاری فرمانداری های شهرستان های ساحلی، ادارات محیط زیست و ادارات گردشگری این شهرستان های انجام شد.

رضوانی عنوان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده توسط کارشناسان خبره، در نهایت 14 منطقه ساحلی برای ایجاد امکانات توریسم دریایی در سواحل مازندران در نظر گرفته شدند.

وی خاطرنشان ساخت: چندی پیش نیز سندبالادستی توریسم دریایی در 14 نقطه مشخص شده در نوار ساحلی استان مازندران توسط استانداری این استان به تصویب نهایی رسید.

به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، تصویب سند بالادستی توریسم دریایی در مازندران، نوید بخش توسعه روزافزون توریسم دریایی در این استان است.

وی تاکید کرد: توسعه توریسم دریایی در مناطق مشخص شده بدون حضور سرمایه گذار بخش خصوصی امکان پذیر نخواهد بود.

مدیر بندر و  منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، اظهار داشت: به زودی فراخوان لازم جهت جذب سرمایه گذار در سواحل تعیین شده و اراضی پشتیبانی آن اعلام خواهد شد.

رضوانی در ادامه گفته های خود به بازدید گردشگران از تاسیسات بندری به عنوان یکی از جاذبه های توریسم دریایی اشاره کرد و گفت: مشاهده اینکه چگونه کشتی های تجاری کالاها را تخلیه و بارگیری می کنند، برای گردشگران بسیار جذاب است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با بیان اینکه بازدید گردشگران از فضای بندری می تواند به عنوان تبلیغی مهمی برای این منطقه بندری نیز تلقی شود، عنوان کرد: به همین منظور نیز کارشناسانی از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد برای راهنمایی گردشگران جهت بازدید از قسمت های مختلف فضای بندری در نظر گرفته شده اند.

این مقام مسئول در استان مازندران به پتانسیل بالای بندر امیرآباد برای توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اراضی بسیاری را در اختیار دارد که می تواند برخی ازآنها برای تبدیل شدن به کاربری های گردشگری مرتبط با ساحل و دریا به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار کند.

وی با بیان اینکه ایجاد هر گونه تاسیسات گردشگری در منطقه ویژه امیرآباد می تواند به توسعه گردشگری دریایی در شمال کشور کمک شایانی کند، بیان کرد: یکی از مهمترین قابلیت های منطقه وِیژه اقتصادی در بحث توسعه گردشگری به نزدیکی این منطقه به منطقه حفاظت شده میانکاله مربوط می شود.

رضوانی تاکید کرد: با توجه به اینکه در طول سال شاهد ورود تورهای گردشگری بسیار به منطقه حفاظت شده دریایی میانکاله هستیم، لذا می توان از این پتانسیل بالا برای جذب گردشگران در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهره برد.

مدیر منطقه آزاد ویژه اقتصادی امیرآباد تاکید کرد: تحقق این امر نیازمند حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات اقامتی و تفریحی گردشگری در این منطقه اقتصادی است.

وی به انجام برنامه ریزیها برای ایجاد مجتمع توریسم دریایی در محوطه منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اشاره کرد و اذعان داشت: به همین منظور، اراضی مناسب برای ایجاد مکان توریستی در محوطه اطراف بندر امیرآباد، در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه زمین در نظر گرفته شده 25 هکتار وسعت دارد، خاطرنشان ساخت: همچنین در این راستا فراخوان جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد انواع امکانات توریسم ساحلی و دریایی در اراضی اختصاص یافته به این امر، اعلام شده است.

به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، ایجاد مجتمع توریسم دریایی در بندر امیرآباد می تواند یکی از فرصت های مهم توسعه توریسم دریایی در نوار ساحلی استان مازندران نیز تلقی شود.