به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه نزدیکی به پایتخت و افزون بر ۳۰ درصد از تراکم جمعیتی کشور؛ قرار گرفتن در مسیر کریدورهای بین المللی و همجواری با کشورهای اوراسیا و حاشیه دریای خزر؛ وجود دو مجتمع بندری انزلی و کاسپین؛ جاذبه های گردشگری متنوع و بهره مندی از نیروی انسانی متخصص در منطقه و استان از مهمترین ظرفیت های این منطقه محسوب می شود، اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی دارای دو شهرک صنعتی و ۱۶۴ واحد تولیدی-صنعتی است که ارزش تولیدات آنها در حدود ۲۵۰ میلیون دلار می باشد.

وی مساحت انبارهای مسقف و روباز منطقه آزاد انزلی را به ترتیب ۱۱۳ هزار مترمربع و ۲۹ هکتار بیان کرد و گفت: از سوی دیگر حجم سیلوهای غلات این منطقه ۱۹۱ هزار تن و مخازن سوختی و روغن های خوارکی نیز ۷۱ هزار تن است.

عیسی فرهادی در خصوص عملکرد منطقه متبوع خود در شاخص های اقتصاد مقاومتی خبر از صادرات ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری و صادرات مجدد ۱۷۰ میلیون دلاری داد و افزود: در صادرات به سرزمین اصلی این رقم ۱۸۰ میلیون دلار است.

وی میزان سرمایه گذاری خارجی و داخلی جذب شده در هشت ماه سالجاری را معادل ۲۹ میلیون دلار و ۲۴۰۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: تعداد اشتغالزایی مستقیم در منطقه آزاد انزلی نیز بالغ بر ۲۲ هزار نفر است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به تشریح مهمترین طرح های توسعه ای این منطقه یعنی اتصال به خط ریل سراسری و بهره برداری از اسکله رو رو، پرداخته و تعداد گردشگر ورودی به فاز تجارت-گردشگری منطقه را بیش از ۷ میلیون و ۷۹۰ هزار نفر بیان کرد.

وی بابیان اینکه در ارتباط با منطقه آزاد اینچه برون، منطقه متبوع خود به عنوان منطقه آزاد معین؛ عملکرد قابل قبولی از خود برجای گذاشته؛ تحلیلی از مسائل و مشکلات منطقه آزاد انزلی ارائه کرده و گفت: محدودیت اراضی جهت ارائه به تقاضاهای سرمایه گذاری مهمترین چالش منطقه آزاد انزلی است و امیدواریم مجمع تشخیص مصلحت نظام با لحاظ فرصت ها و ظرفیت های صادراتی در ارتباط با اتحادیه اقتصادی اوراسیا به محدوده های پیشنهادی که مشتمل بر شهرک های صنعتی و فرودگاه بین المللی رشت است، نسبت به این مهم همکاری نماید.

فرهادی در پایان خواستار همکاری نهادها و ارگان های دارای مالکیت اراضی در منطقه جهت ارائه زمین به طرح های سرمایه گذاری عرضه شده به منطقه آزاد انزلی شد.