اصفهان تجربه واقع شدن به عنوان پایتخت ایران را هم دارد. این شهر در زمان فرمانروایی سلسله صفویان به عنوان پایتخت ایران صفوی انتخاب شد. همین امر سبب شد، اصفهان در دوران حکومت صفویه به اوج شکوفایی خود برسد. امروزه تعداد بسیار زیادی از آثار تاریخی اصفهان یادگاری از این دوران پرشکوه شهر می‌باشد. اگر شما هم قصد سفر به اصفهان را دارید و به دنبال مکانی برای اقامت هستید حتما ادامه مطلب را بخوانید. در این مقاله قصد داریم هتل عالی قاپو اصفهان را به شما معرفی کنیم.

اصفهان در منطقه‌ای نسبتا خشک در مرکز ایران و در حاشیه کویر مرکزی ایران واقع شده است. با این حال، رود زایندرود به این شهر حیات بخشیده است. اصفهان به عنوان سومین شهر بزرگ و پرجمعیت ایران پس از تهران و مشهد شناخته می‌شود. هتل های اصفهان هرساله میزبان هزاران گردشگر هستند. اصفهان در گذشته نام‌های مختلفی داشته که از مهم‌ترین آن‌ها سپاهان است. نام سپاهان بعد از ورود اعراب به اصفهان تغییر کرده است. 

صبحانه هتل عالی قاپو اصفهان

با اقامت در هتل پارسیان عالی قاپو اصفهان این امکان را دارید تا جهت صرف صبحانه به رستوران این هتل مراجعه نمایید. صبحانه متنوع هتل عالی قاپو شامل انواع صبحانه‌های لذیذ و مقوی سرد و گرم می‌باشد. کمتر هتلی را در بین هتل‌های اصفهان می‌شود یافت که چنین تنوع صبحانه‌ای را به عنوان میزبان در اختیار میهمانان خود قرار دهد.

همانطور که واضح است طبق توصیه تمام پزشکان صبحانه، وعده‌ای ضروری در تغذیه انسان به حساب می‌آید. از آنجایی که صبحانه را باید کامل و مقوی صرف کرد؛ صرف صبحانه در هتل عالی قاپو بسیار مفصل می‌باشد. با صبحانه متنوع هتل عالی قاپو این امکان برای شما فراهم است تا روزی پر نشاط را آغاز کنید.

در این قسمت صبحانه‌هایی که در هتل اصفهان سرو می‌گردد را به شما معرفی خواهیم کرد. پنیر خامه‌ای، پنیر پرورده، پنیر زیره، کره، خامه، پنیر سفید، عسل، حلوارده تک نفره، شکلات صبحانه از دسته پنیرها هستند. ، شیره خرما، ماست ساده، خیارشور، زیتون، سیب درختی، گوجه، خرما، سالاد میوه، پرتقال، خیار از جمله آیتم‌های صبحان هتل می‌باشند. مربا هویج فله، مربا توت فرنگی، مربا آلبالو از جمله مرباهایی هستند که سرو می‌شود.

کیک برشی، کیک صبحانه، کورن فلکس در 3 طعم، کشمش سبز، بادام زمینی  از دسته کیک‌ها هستند. از جمله دیگر صبحانه‌های گرم می‌توان به سوسیس، عدس، حلیم شیر، پنکیک، نیمرو، املت گوجه ، املت قارچ ، تخم مرغ آبپز، املت ساده اشاره کرد.

نان باگت، نان تست، نان تست شکلاتی، نان بربری، نان سنگک، نان لواش  هر روز در این وعده سرو می‌شوند.  شیر گرم و سرد، قهوه، چای، آب پرتقال، آب آناناس، آبجوش و .. از نمونه نوشیدنی‌های این صبحانه هستند.

زمانیکه که انواع متنوع و لذیذ صبحانه هتل عالی قاپو، به شما چشمک می‌زند مگر می‌شود از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. شما می‌توانید با رزرو این هتل در اصفهان و صرف صبحانه هتل عالی قاپو، با انرژی روز خود را آغاز کنید. چراکه با میل کردن صبحانه‌ای مفصل، انرژی موردنیاز جهت انجام کارهای روزانه را خواهید داشت.  

آدرس هتل عالی قاپو اصفهان

هتل عالی قاپو اصفهان از جمله بهترین هتل‌های ۴ ستاره شهر تاریخی اصفهان می‌باشد. هتل عالی قاپو با سابقه طولانی که دارد، یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های این شهر نیز به‌شمار می‌آید. از آنجایی‌ که هتل عالی قاپو در خیابان معروف چهارباغ اصفهان قرار گرفته است، به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری این شهر نظیر سی و سه پل و زاینده‌رود دسترسی مطلوبی دارد.

شایان ذکر است که هتل عالی قاپو اصفهان متشکل از ۱۰۶ واحد اقامتی در پلان‌های یک تخته، دو تخته، سه تخته و سوئیت‌های جونیور و رویال می‌باشد. به این شکل هتل عالی قاپو گزینه‌های اقامتی متنوعی را به میهمانان خود عرضه می‌کند.

نزدیکی بسیار زیاد هتل عالی قاپو به اماکن تاریخی دلیلی است بر رضایت مهمانان و گردشگران. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید آن است که خیابان چهار باغ اصفهان با سنگفرش پوشیده شده. از همین رو اتومبیل نمی‌تواند وارد آن گردد. به عبارت دیگر خودرو در این خیابان امکان تردد ندارد. ورودی هتل تا پارکینگ فاصله‌ای در حدود ۷۰ متر دارد.

توصیه می‌کنیم پس از رسیدن به مرکز شهر با پذیرش هتل تماس بگیرید و رسیدنتان به مرکز شهر را اعلام کنید. در اولین فرصت، پذیرش هتل عالی قاپو نیروهای خود را جهت جابجایی وسایل به سمت شما خواهد فرستاد. خیابان چهار باغ عباسی دارای یک بلوار بسیار زیبا است. این بلوار برای پیاده‌روی و دوچرخه سواری مناسب می‌باشد. در این مکان بدون شک می‌توانید لذت یک قدم زدن شبانه و یا پیاده‌روی صبحگاهی را داشته باشید.

امکانات هتل عالی قاپو اصفهان

همان‌طور که پیشتر بیان کردیم، هتل عالی قاپو اصفهان هتلی ۴ ستاره بوده و  تمام امکانات هتل چهار ستاره را داراست. وجود امکاناتی همچون آرایشگاه، صرافی، ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی، فروشگاه، استخر، سونا، جکوزی، نمازخانه، اتاق چمدان، کافی‌نت و ... سبب شده است که هتل عالی قاپو به یکی از محبوب‌ترین اماکن اقامتی اصفهان و به گزینه اول بسیاری از گردشگرانی که برای تماشای زیبایی‌های بی‌انتها این شهر تاریخی به اصفهان سفر می‌کنند، تبدیل شود.

البته نمی‌توان امکانات بی‌شمار هتل عالی قاپو اصفهان را در این چند مورد خلاصه کرد. این هتل دارای دو رستوران ایرانی و ایتالیایی ‌است. دو رستوران هتل عالی قاپو اصفهان قادرند بخش وسیعی از غذاهای خوشمزه ایرانی و فرنگی را پوشش دهند.

این رستوران‌ها با فضای باز و دل‌نشینشان، تجربه خوشایند چشیدن غذاهای لذیذ این مکان را به یادماندنی‌تر می‌کنند. هتل عالی قاپو اصفهان علاوه بر داشتن رستوران‌های ایتالیایی و ایرانی، از کافی‌شاپ دنج و جذابی هم برخوردار می‌باشد. در این کافی‌شاپ می‌توانید انواع متنوعی از نوشیدنی‌های گرم و سرد را که برای میهمانان سرو می‌شود، میل کنید.

یکی از نکاتی که خوب است بدانید، آن است که پارکینگ هتل حدود ۲۰۰ متر با هتل عالی قاپو اصفهان فاصله دارد. چنانچه می‌خواهید با خودروی شخصی به اصفهان سفر نمایید، پیشنهاد می‌دهیم این مورد را در هنگام رزرو با پذیرشگر هتل در میان بگذارید. اینگونه هماهنگی لازم جهت پارک خودروی شما صورت خواهد گرفت.

رزرو هتل عالی قاپو اصفهان

شاید جالب باشد که بدانید، همه واحد‌های اقامتی هتل عالی قاپو دارای دکوراسیون و مبلمانی مدرن هستند. این واحدها به اسباب و لوازم مجلل و شیکی نظیر چای ساز، میز تحریر، یخچال، صندوق امانات، تلفن، کمد لباس، سرویس بهداشتی فرنگی، تلویزیون صفحه تخت، آباژور، سیستم سرمایشی و گرمایشی، سیستم اطفاء حریق و ... مجهز می‌باشند.

هتل به اینترنت پرسرعت وایفای مجهز است. به همین خاطر میهمانان هتل این امکان را دارند تا از بدو ورود خود از خدمات رایگان اینترنت هتل نیز برخوردار گردند. اینگونه می‌توانند در طول اقامت خود از گشت و گذار در اینترنت هم استفاده کنند.

همان‌طور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم، یکی از قابل‌توجه‌ترین مزایای اقامت در هتل عالی قاپو، دسترسی مطلوب به اکثر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری اصفهان می‌باشد. به خاطر واقع شدن این هتل در مرکز شهر و موقعیت جغرافیایی بسیار مطلوب، میهمانان هتل عالی قاپو اصفهان، در طول اقامت خود می‌توانند در ظرف کمتر از مدت ۳۰ دقیقه به جاذبه‌های دیدنی همچون مرکز خرید سیتی سنتر اصفهان، باغ پرندگان اصفهان، بازار تاریخی اصفهان، کاخ چهل ستون، عمارت عالی قاپو، کاخ هشت بهشت، میدان نقش جهان، مسجد امام و پایانه مسافربری اصفهان دسترسی مناسبی داشته باشند.

همینطور مسافرانی که به دلایلی علاقه ندارند از تاکسی برای گشت و گذار در اصفهان استفاده کنند. این افراد این امکان را دارند تا از مترو بهره‌مند گردند. مسافران می‌توانند از ایستگاه متروی اصفهان که در نزدیکی هتل قرار گرفته است، استفاده کنند. با مترو و صرف هزینه اندک و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مسافران می‌توانند به اماکن متنوع شهر تاریخی اصفهان دسترسی داشته باشند.

منو غذا هتل عالی قاپو اصفهان

هتل عالی قاپو جهت برآورده کردن تمام نیازهای میهمانانش منو غذایی متنوع و مفصلی را تهیه دیده است. اگر قصد سفر به اصفهان را دارید و می‌خواهید در این هتل اقامت کنید، هیچ نگرانی بابت وعده‌های غذایی نداشته باشید.

قطعا اگر به تمام نقاط ایران سفر نمایید با انواع غذاهایی متفاوت و بسیار لذیذ مواجه خواهید شد. غذاهایی که هیچ کدام به یکدیگر شباهت ندارند. شهر اصفهان هم نظیر تمام شهرهای ایران از غذاهای گوناگون و متنوعی برخوردار است.

تمام این غذاها مختص این شهر می‌باشند و در سایر شهرها پیدا نمی‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم چنانچه به هر شهری سفر می‌کنید حتما غذاهای محلی و مخصوص آن شهر را امتحان نمایید. بدون شک این کار خالی از لطف نمی‌باشد و برای شما بسیار خاطره‌انگیز خواهد بود.

Untitled1

 بریانی

از آنجایی که اصفهان در مکانی واقع شده که اکثر اقوام ایرانی به آن رفت و آمد دارند، تنوع مواد غذایی در آن یافت می‌شود. قطعا همه ما هنگامیکه اسم غذای سنتی به گوشمان می‌رسد برایمان کباب تداعی می‌شود. غذایی خوش‌طعم که در تمام نقاط ایران به روش و شیوه‌ای متنوع تهیه شده و در عین حال خوش‌طعم و دلچسب است.

در اصفهان نیز این غذا با نام خود و به روشی منحصربه‌فرد تهیه می‌گردد. در اصفهان اولین غذایی که بسیار لذیذ می‌باشد بریانی است. بریانی به عنوان غذای محلی اصفهان شناخته می‌شود. کمتر مسافری را می‌توانید پیدا کنید که به اصفهان سفر کرده باشد و طعم آن را تست نکرده باشد.

در رستوران هتل عالی قاپو اصفهان شما این غذا را با بهترین کیفیت می‌توانید سفارش دهید و از طعم فوق‌العاده‌اش لذت ببرید. ترکیبات بریانی زعفران، پیاز، روغن، نعناع خشک، دارچین، گوشت و کشک آماده است. این غذا در اصفهان به همراه جگر سفید پخته و چرخ شده، ریحان و دوغ و نان سنگک سرو می‌گردد. تصور مسافران همیشه در هنگام دیدن بریانی این است که امکان ندارد سیر شوند. با این حال پس از خوردن آخرین لقمه پی خواهند برد که چقدر غذای سنگینی بوده و کاملا در اشتباه هستند.

حلیم بادمجان

یکی دیگر از غذاهای لذیذ این شهر حلیم بادمجان اصفهان می‌باشد. اگر حلیم بادمجان در هنگام سرو درست کش بیاید نشان از درست به عمل آمدن آن است. در واقع هرچه مقدار گوشت آن بیشتر باشد، قاعدتا حلیم بادمجان بیشتر می‌تواند کش بیاید. از جمله غذاهای بسیار خوش‌طعم هتل عالی قاپو حلیم بادمجان می‌باشد. توصیه میکنیم این غذا را در رستوران ایرانی پارس هتل حتما بچشید. مواد اولیه این غذا شامل گوشت، برنج، بادمجان، کشک و غیره می‌باشد که در کنار نان گرم و سبزی تازه سرو می‌گردد.

 کباب مشتی یا کباب زردک

کبابی بسیار ساده و راحت که در نهایت آن را می‌توانید در روغن سرخ کنید. نیازی نیست برای تهیه این کباب مهارت خاصی داشته باشید. یک غذای سنتی با طعمی لذیذ که معمولا در کنار برنج ارائه می‌گردد. برای تست این غذا به رستوران عالی قاپو مراجعه نمایید. این کباب در رستوران ایرانی هتل عالی قاپو بسیار خوش‌طعم و لذیذ تهیه می‌گردد. در اصفهان بطور کلی این غذا ترکیبی شامل آرد نخودچی، شیره، ادویه های معطر، گوشت چرخ کرده، زردک، سرکه و پیاز می‌باشد.

خورشت ماست

غذای بسیار لذیذ بعدی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم خورش ماست اصفهان است. خورشت ماست از جمله غذاهای بسیار پرطرفداری است که علاقمندان خودش را داراست. این غذا دارای طعمی منحصربه‌فرد بوده و پیش غذایی عالی به‌شمار می‌آید. خورشت ماست هتل عالی قاپو اصفهان طرفداران خاص خودش را دارد.

اگر شما هم یک بار امتحان کنید، قطعا مشتری ثابت آن می‌شوید. مواد اولیه در تهیه این غذای خوش‌مزه شامل مرغ، شکر، زرشک، خلال پوست پرتقال، ماست چکیده، زرده تخم مرغ، نمک، زعفران و زردچوبه است. این ترکیبات در نتیجه غذایی فوق‌العاده را به شما ارائه می‌دهد. رنگ این خورشت لذیذ زرد طلایی بوده و دارای طعمی ترش و ملس می‌باشد.

اماکن نزدیک به هتل عالی قاپو

مدرسه چهار باغ

فاصله هتل عالی قاپو اصفهان تا مدرسه چهار باغ تقریبا ۷۹۰ متر می‌باشد. مدرسه ی چهارباغ اصفهان که به دستور شاه سلطان حسین صفوی در چهارباغ اصفهان بنا شد، مدرسه علوم دینی است. آغاز ساخت این بنا در سال ۱۱۱۶ هجری قمری بوده و در سال ۱۱۲۶ هجری قمری نیز به پایان رسیده است.

بنای اصلی مدرسه در سال ۱۱۱۹ ساخته شده و در سالیان بعد بر تزیینات آن اضافه شده‌ است. سلطان حسین در ذیحجه ۱۱۱۸ محمدباقر خاتون آبادی را به مدرسی مدرسه منصوب کرد. تاسیس رسمی مدرسه و شروع به فعالیت در آن چند سال به تعویق افتاد.

معماری این بنا دارای سبک اصفهانی می‌باشد. از لحاظ تناسب معماری و چشم‌نوازی طرح کاشی کاری، گنبد مدرسه چهارباغ پس از مسجد شیخ لطف الله قرار دارد. با این حال در نظر استادان بزرگ این حوزه، این بنا که با طلا و نقره زینت یافته از نظر زرگری، طلاکاری، طراحی و قلمزنی، شاهکاری از صنایع ظریفه‌ بوده و مانند ندارد.

مدرسه چهار باغ از جهت کاشی‌کاری نیز اهمیت دارد و انواع متنوع این فن را همچون معرق، گره چینی، کاشی هفت رنگ، پیلی و معقلی را در خود جای داده است. در حقیقت این بنا موزه کاشی‌کاری اصفهان است. محراب و منبر یکپارچه مرمری، حجره مخصوص شاه سلطان حسین، کاشی کاری فوق‌العاده مدخل مدرسه، خطوط نستعلیق کتیبه‌ها و پنجره‌های چوبی آلت بری شده از بخش‌های بسیار جالب و هیجان‌انگیز این بنای نفیس تاریخی است.

سی و سه پل اصفهان

فاصله هتل عالی قاپو اصفهان تا سی و سه پل اصفهان تقریبا ۹۴۰ متر است. سی‌وسه‌ پل از جمله مشهورترین مکان‌های تماشایی اصفهان شناخته می‌شود. به‌طوری که اکثر ما این شهر زیبا را با آن می‌شناسیم. هرچند در حال حاضر با خشک شدن آب زاینده‌رود، سی‌ و سه‌ پل هم دیگر حال و هوای پیشین را ندارد. با این حال این پل همچنان یکی از سمبل‌های شهر اصفهان می‌باشد.

این پل در طول تاریخ دارای نام‌های گوناگون و متنوعی بود که از جمله آن‌ها باید به پل الله‌ وردی خان، پل جلفا، پل شاه‌عباسی، پل چهل چشمه و پل سی‌وسه چشمه اشاره کرد. سی و سه پل دارای ۳۳ دهانه، ۲۹۵ متر طول و ۱۴ متر عرض می‌باشد که با انعکاس تصویر پل در آب زیبایی آن دوچندان می‌گردد. علاوه بر زیبایی مسحور کننده‌اش، سی و سه پل را از جمله طولانی‌ترین پل‌های روی زاینده‌رود می‌شناسند. در تاریخ ۱۵ دی سال ۱۳۱۰ این اثر با شماره ثبت ۱۱۰ در فهرست آثار ملی ایران جای گرفت.

سی و سه پل در ابتدای خیابان چهارباغ بالا از یک سو و ابتدای خیابان چهارباغ عباسی یا میدان انقلاب در سوی دیگر قرار گرفته است. برای دسترسی به آن این امکان را دارید تا از خودروی شخصی یا وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. در فاصله چند قدمی پل، ایستگاه متروی سی و سه پل واقع شده است. همینطور ایستگاه اتوبوس میدان انقلاب در دیگر سمت پل وجود دارد. جهت استفاده از خودروی شخصی، حتما به ترافیک منطقه در ساعات شلوغی توجه کنید.

کاخ هشت بهشت

فاصله هتل عالی قاپو اصفهان تا کاخ هشت بهشت تقریبا ۱ کیلومتر است. کاخ هشت بهشت از جمله اصلی‌ترین جاهای دیدنی اصفهان به شمار می‌رود. تزیینات کاخ در دوران صفویه به‌ اندازه‌ای شکیل و هنرمندانه می‌باشد که هیچ گردشگری از اعجاب و تحسین آن‌ها خودداری ننموده‌اند.

امروزه این مجموعه در خیابان باغ گلدسته واقع شده و با زیبایی‌هایی منحصربه‌فردش به‌عنوان یکی از باشکوه‌ترین کاخ‌های ایران معرفی می‌شود. این کاخ را با نام‌های دیگری همچون هشت به هشت و هشت بهشت هم می‌شناسند. با شماره‌ ۲۲۷ در سال ۱۳۱۳ ، کاخ هشت بهشت در فهرست آثار ملی ایران ثبت گردید. پارک شهید رجایی، امروزه پیرامون کاخ قرار گرفته و یکی از تفرجگاه‌های پرطرفدار اهالی اصفهان می‌باشد.

هشت‌ بهشت در پارک شهید رجایی در خیابان باغ گلدسته قرار گرفته است. برای دسترسی راحت به این مکان باید از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی یا خودروی شخصی بهره ببرید. ایستگاه میدان امام حسین نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به هشت بهشت است.

اصفهان مرکز استان اصفهان بوده و از جمله تاریخی‌ترین و پرگردشگرترین شهرهای ایران می‌باشد.شما می‌توانید از ایستگاه تا مقصد را پیاده بپیمایید. همینطور ایستگاه‌های اتوبوس میدان امام حسین و خیابان باغ گلدسته یا همان خیابان هشت بهشت در نزدیکی کاخ قرار گرفته‌اند. در فاصله مناسبی از هشت بهشت پارکینگ عمومی خیابان گلدسته می‌باشد.

Untitled2

کاخ عالی قاپو

فاصله هتل عالی قاپو تا کاخ عالی قاپو تقریبا ۲.۶ کیلومتر است. کاخ عالی قاپو یکی از باشکوه‌ترین بناهای تاریخی باقی مانده از دوران حکومت صفویان و از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی اصفهان است. کاخ یا عمارت عالی قاپو در ضلع غربی میدان نقش جهان اصفهان و روبه‌رو مسجد شیخ لطف الله واقع شده است.

پیشتر، از عمارت عالی قاپو با نام‌هایی نظیر دولتخانه مبارکه نقش جهان و  همینطور قصر دولتخانه هم یاد می‌شد. کاخ عالی قاپو دارای مساحت۱۸۰۰ متر مربعی، در ۶ طبقه و ۳۸ متر ارتفاع می‌باشد. عالی‌قاپو تنها بنایی می‌باشد که در مقایسه با سایر بناهای اطراف میدان پیش‌آمدگی دارد. این ویژگی در زمان خود سمبلی از قدرت حکومتی به حساب می‌آمد. کاخ عالی قاپو با معماری چشم‌نواز بر پایه چوب، از جمله بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین بناهای آن دوران شناخته می‌شد.

باید بدانید دروازه ورود به تمام بناهای سلطنتی در میدان نقش جهان در زمان صفویان سردر ورودی عمارت عالی قاپو بوده است. شاه عباس اول صفوی، با هدف نشان دادن قدرت و شکوه دولتش، به ساخت عمارت عالی قاپو دستور داد. در این کاخ استقبال از مهمانان خارجی، جلسات مهم حکومتی و مراسم دولتی برگزار می‌شد. همینطور بالکن این عمارت مکانی جهت اتراق شاه عباس و اطرافیان او در هنگام برگزاری مسابقات چوگان و اسب‌سواری بوده‌است. این مسابقات در گذشته در میدان نقش جهان برگزار می‌شده است.

در زمان شاه عباس اول عمارت عالی قاپو بسیار مورد احترام واقع شده بود و برای همگان عبور از در ورودی این بنا امکان‌پذیر نبود. این ساختمان ۶ طبقه در بازدید از میدان نقش جهان اصفهان، توجه اغلب گردشگران را از گذشته‌های دور تا امروز، جلب کرده‌ است.

کاخ عالی قاپو به عنوان بلندترین کاخ عهد صفوی شناخته می‌شود. این کاخ از طریق پلکانی باریک از طبقه همکف به طبقات بالاتر می‌تواند برسد. بالا رفتن از این پله‌ها به‌ خاطر داشتن ارتفاع بلند آن‌ها اندکی دشوار می‌باشد. با این حال در پس آن، ایوانی با جلوه‌ای چشم‌نواز و ستون‌های چوبی قرار دارد که از ارتفاع ۲۰ متری برخوردار است.

بدون شک تماشای میدان نقش جهان از فراز آن می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. در این ایوان این امکان را دارید تا مسجد شیخ لطف الله را مقابلتان ببینید. در سمت چپ سر در قیصریه و مسجد شاه در سمت راست قرار دارد. عمارت عالی قاپو از جمله قابل ستایش‌ترین بناهای تاریخی در میدان نقش جهان اصفهان به حساب می‌آید.

 

اقتباس شده:

iranhotelonline