به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی عیسی فرهادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در این نشست بر ضرورت ایجاد خط آهن برای افزایش مبادلات تجاری ایران و روسیه برای تکمیل محور شمال جنوب روسیه تاکید کرد و افزود: پیشنهاد می شود شعبه ای از بانک های روسیه در منطقه آزاد انزلی ایجاد شود.

عیسی فرهادی ادامه داد: منطقه آزاد انزلی آمادگی دارد به عنوان هاب لجستیکی منطقه معرفی شود و می تواند ظرفیتی را ایجاد کند که روسیه از طریق منطقه آزاد به کشورهای دیگر دسترسی یابد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان در این نشست به دیدار مقامات ارشد دو کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به فضای ایجاد شده سال گذشته، شرایط بسیار خوبی برای ارتباط بین ایران و روسیه فراهم شد.

وی تصریح کرد: مسیر استفاده از ظرفیت های ایران و روسیه و تبادلات تجاری از کریدور شمال- جنوب بین ایران و روسیه از طریق راه آهن رشت-آستارا و رشت-کاسپین است که این موضوعات از تاکیدات روسای جمهور دو کشور است.

عباسی ابراز امیدواری کرد: راه آهن رشت به کاسپین طی چهار ماه آینده به بهره برداری برسد. برای کوتاه کردن مسیر ترانزیت کالا از جنوب به شمال و شرق به غرب، بهترین مسیر راه آهن رشت به کاسپین و در آینده رشت به آستارا خواهد بود و تلاش داریم بر این کار سرعت ببخشیم .

وی یاد آوری کرد: برای راه رشت به آستارا نیز مطالعاتی برای آزاد سازی زمین ها و استفاده از مسیرهای میان بر انجام شده تا با استفاده از حداقل زمان و هزینه بیشترین بهره وری را داشته باشد

در این نشست معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس کل آکادمی حمل و نقل روسیه، مشاور  اداره رئیس جمهور در زمینه امور اداری شورای دولتی فدارسیون روسیه، معاون رییس پروژه‌های زیرساختی مرکز اقتصاد زیرساخت‌ها، رئیس اداره توسعه همکاری های دوجانبه وزارت توسعه اقتصادی فدراسیون روسیه و رئیس اداره همکاری‌های بین المللی وزارت حمل و نقل فدراسیون روسیه و چند مقام عالی رتبه روس حضور داشتند.