به گزارش اکونا پرس،

کامبیز مالکی‌زاده اظهار کرد: با توجه به استقبال گردشگران و مسافران از گردشگری دریایی، با چند شرکت خدمات مسافری مذاکراتی انجام شده تا کشتی‌هایی را برای گردشگری دریایی در اروندرود آماده‌سازی کنند. چند شرکت کشتیرانی آمادگی خود را برای آماده‌سازی کشتی گردشگری در هفته‌های آینده منتهی به پایان سال اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کشتی گردشگری دریایی که در ۱۰ روز اخیر فعالیت خود را در آب‌های اروندرود شروع کرد هم‌اکنون به علت تعمیرات خود متوقف کرده است، افزود: این کشتی هم‌اکنون در بندرگاه خرمشهر در حال تعمیر است و به زودی پس از پایان تعمیرات به بندرگاه آبادان بازخواهد گشت.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان ضمن ابراز نگرانی از بروز مشکلات فنی برای شناور گردشگری دریایی اظهار کرد: خرابی و بروز مشکلات فنی برای هر کشتی یک امر طبیعی و عادی است و مردم آبادان نباید نگران این موضوع باشند.

مالکی‌زاده به مردم و گردشگرانی که از مناطق دور و نزدیک برای دیدن جاذبه‌های طبیعی اروندرود به آبادان سفر می‌کنند اطمینان داد کشتی‌های جایگزین در راه هستند و جای نگرانی نیست.

وی به استقبال کم‌نظیر مردم آبادان و گردشگران از راه‌اندازی نخستین کشتی گردشگری که ظرفیت ۲۰۰ نفر را دارد اشاره کرد و افزود: کشتی گردشگری دریایی یک مطالبه عمومی است و مدیریت این بندر اجازه نخواهد داد خط گردشگری دریایی در اروندرود متوقف شود.

به گزارش سازمان بنادر و کشتیرانی، پیش‌بینی شده در ایام نوروز حدود یک میلیون گردشگر از آبادان دیدن کنند.