به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی این مراسم با محوریت کمک و دستگیری از زندانیان جرایم غیرعمد با حضور رییس هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی و معاونین و جمعی از مدیران سازمان و استان گیلان، صاحبان صنایع معدن و تجارت و دیگر مسئولین برگزار شد.

علی رضا یزدانی، رییس ستاد دیه استان با اشاره به مسولیت خطیر ستاد دیه گفت: آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی از اصلی‌ترین رویکردها و برنامه‌های ستاد دیه و خیرین است که در این زمینه گام‌های جدی و اساسی نیز برداشته شده است.

رییس ستاد دیه گیلان، با اشاره به این که محکومان مالی بیشترین طیف زندانیان جرایم غیرعمد را شامل می‌شوند، گفت: در این بین بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته و مهریه، بیشترین جمعیت را در گیلان به خود اختصاص داده اند.

وی در همین زمینه تصریح کرد: با کمک خیرین و ستاد دیه بخش بزرگی از بدهی زندانیان جرایم مالی غیرعمد که مستحق آزادی بودند، پرداخت و بستر بازگشت آنها به آغوش خانواده‌هایشان مهیا شده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: یکی از رویکردهای اصلی این ستاد کمک به آزادی بانوان زندانی جرایم غیرعمد است که در این زمینه اقدامات مؤثری شروع شده است.

رئیس ستاد دیه استان گیلان ادامه داد: ماه رمضان سال گذشته ۳۰۲ زندانی جرایم غیر عمد آزاد شدند، که مجموعا ۱۰۶میلیارد این افراد بدهی داشتند. همچنین بالغ بر ۷۰ میلیارد بخشش هم در این زمینه انجام شده است.

یزدانی، با بیان اینکه هم اکنون ۵۰۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان های گیلان هستند، افزود: امسال با همت ستاد دیه استان و مشارکت خیرین ۲۶۰ نفر از، زندانیان جرایم غیر عمد آزاد شدند که مجموع بدهی آن ها ۲۴۰ میلیارد بود.

رئیس ستاد دیه استان گیلان، با اعلام افزایش حضور و مشارکت خیران در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان گیلان بیان کرد: کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد تبدیل به یک فرهنگ حسنه در استان شده و در بسیاری از ایام مبارک سال، خیران در نمایندگی ستاد دیه استان حضور می‌یابند.