موضوع جمعیت پس از ابلاغ مقام معظم رهبری آن به کارگروه اجرایی سیاست های جمعیتی مصوب 18/01/1393 در خصوص پویایی و بالندگی و همچنین جوانی جمعیت کشور به دلایل مختلف کمی و کیفی و بی برنامگی عده ای از مسئولین نتیجه مطلوبی نداشته و بحران جمعیت کشور تبدیل به دغدغه اول کشور شده است.

یک سال پیش بود که  حجت الاسلام رئیسی به معاون اول خود مأموریت داد تا در قالب کارگروهی با حضور پیشکسوتان جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی و بسیج سازندگی سازوکار و ساختارهای احیای مأموریت‌ ازدیاد جمعیت با محوریت مطالبه رهبری در خصوص تهدید امنیتی کاهش جمعیت کشور را در 30 روز بررسی و تدوین کنند اما متاسفانه با توجه به اختصاص بودجه های فراوان تا کنون هیچ گونه خروجی قابل قبولی مشاهده نشده و حتی هیچ حمایتی نیز در این خصوص از کسانی که دغدغه این مهم را دارند نیز نشده است.

روحیه انقلابی افرادی که در قرارگاهی مانند فدک مشغول فعالیت هستند علی رغم همه این کمبودها مانع پیگیری این طرح نشده است.

موضوع جمعیت اکنون در ستاد فرماندهی کل قوا و سپاه جزو موضوعات حساس و مهم شمرده شده  و ابلاغ فرمانده کل قوا و حمایت و نگاه ویژه امام خامنه ای مدظله العالی و همیاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دو پشتیبان قوی برای ما در راستای اهداف و چشم انداز مبارزه با آسیب های اجتمائی و مسئله جمعیت و محرومیت زدایی از جامعه است.

توصیه من به گروه‌های سازندگی سپاه این است که این مساله را جدی گرفته و بر این موضوع تمرکز کنند. در این زمینه دست‌های خائنی در پشت پرده به سنگ‌اندازی و شایعه‌پراکنی در این موضوع، قصد دارند که دغدغه رهبری در مورد جمعیت را بی‌اهمیت جلوه دهند. هر انقلابی در هر کشوری از چند عنصر مهم برخوردار است، یکی از این عناصر جمعیت است.

امروزه غالب  افراد جامعه به دلایلی چون شرایط  اقتصادی،مشکلات فرهنگی از زیر بار بچه دار شدن شانه خالی می کنند که البته منطقی است  اما مبحث اقتصاد ارتباط مستقیمی با بهره سلامت روانی افراد در جامعه دارد و در کشوری  که مشکلات اقتصادی فراوانی وجود دارد تقطعا مایلی به تشکیل خانواده و زاد و ولد در جوانان وجود ندارد و تنها راه کار آن قطع دست افراد یا گروه هایی است که به شکل سازماندهی شده بودجه مملکت را به تاراج برده  و عامل اصلی بحران های اقتصادی هستند و خود را در پشت تحریم های اقتصادی ناعادلانه استکبار جهانی پنهان کرده اند.

همه ما در جریان مصوبه 12 هزار میلیارد تومان مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 1401 در خصوص برنامه جامع ازدیاد جمعیت هستیم اما متاسفانه این بودجه درکجا و به چه نحوی هزینه شده است. 

متأسفانه نرخ باروری در کشور به کمتر از دو فرزند کاهش یافته است و 14.5 درصد زوج‌ها در کشورمان نابارور و 20.5 درصد خانواده‌ها تک‌فرزند هستند، با این روند در حال حاضر رشد جمعیت منفی بوده و این بزرگ ترین تهدید و خطر برای انقلاب و کشور است.

مواردی دیگری مانند تغییرات فردی ازجمله رواج فردگرایی، افزایش سن ازدواج، افزایش آمار طلاق، ازدواج سفید یا شب های پاتنری، افزایش سطح تحصیلات و اشتغال زنان، تغییرات اجتماعی مانند افزایش میزان شهرنشینی، آپارتمان‌نشینی و کوچک‌شدن خانه‌ها و مشکلات اقتصادی، تحولات فرهنگی مانند رواج فرزندسالاری موجب افت نرخ رشد جمعیت کشور شده است.

شرایط حاکم بر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به شکلی است که برای رسیدن به اهداف مورد نظر نیازمند مدیریت جهادی در آنجا هستیم، مدیریت طرح ازدواج های دانشجویی جزو مهمترین ارکان مدیریتی کشور است که متاسفانه جهادی اداره نمی شود و به تعبیری مدیری که پشت‌میزنشین است، بدون شک در چنین شرایط نمی‌تواند اهداف مجموعه جمعیت جوان تحصیل کرده زیر نظر خود را محقق کند و برای رسیدن یک نهاد، سازمان و اداره به موفقیت در پیشبرد اهداف از پیش تعیین‌شده، نیازمند حرکت و مدیریت جهادی هستیم تا از همه ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

متاسفانه مدیران دست اندر کار در حد شعار به مسئله جمعیت پرداخته  و هیچ گونه حمایتی از گروه های جهادی انجام نمی شود و تناقض در اختصاص بودجه در بین مسئولین مشهود است،به طور مثال بودجه های زیادی برای حیوان آزاری و کشتن سگ ها می شود که همه ائمه و معصومین حیوان‌آزاری را مردود دانسته‌اند و روایات و احادیث زیادی داریم که به این عمل زشت اشاره کرده‌اند هر چند شما روزانه در خصوص حیوان آزاری و کشتن بی رحمانه سگ های بی گناه توسط شهرداری خبرهای زیادی می شنوید. برخورد دوگانه با حیوانات هم از لحاظ شرعی و هم از لحاظ انسانی هیچگاه مورد تایید نبوده و قرارگاه فدک در خصوص حمایت از حیوانات برنامه های تدوین کرده است که بتوانیم این مشکل اساسی را حل نماییم. این در حالی است که هیچ گونه کمکی برای برطرف کردن مشکلات جوانان و ازدیاد جمعیت نمی شود.

دولت و دست اندرکاران بحث جمعیت که سال هاست مورد توصیه امام خامنه ای بوده و نگرانی از پیری جمعیت به خوبی نیز دیده می شود، به جای هزینه ها و طرح هایی که در عمل نفعی برای مردم و این طرح ندارد این بودجه را در اختیار گروه های جهادی و برخی از کارگروه های برای فرهنگ سازی در این خصوص کنند. اشتغال سازی و تشویق جوان به ازدواج و فرزندآوری و فرهنگ سازی در این خصوص با دستورالعمل و دستور انجام نمی شود بلکه باید این مهم توسط افراد دلسوز انجام شود. ما در قرارگاه «فدک» بر این مساله تمرکز داریم و اعلام می کنیم که برای این منظور در کنار مردم، کشور و نظام ایستاده ایم.

یکی از دیدگاه‌های قرارگاه فدک کادرسازی و ساختارسازی گروه‌های جهادی است، همچنین قرارگاه در خصوص گفتمان سازی بین سه قوا در جهت حفظ جمعیت روستا ها و محرومیت زدایی از آنها پیش قدم بوده و فعالیت های خوبی در این حوزه داشته است.

پیشنهاد هایی هم به مجموعه های هیئات سراسر کشور داشته ایم که در آنجا کارشناسان امور جوانان و ازدواج در کنار امور فرهنگی و عزاداری به مشکلات و معظلات جوانان در خصوص ازدواج و رفع مشکلات آنها اقدام کنند. 

قرارگاه فدک در صورت انتخاب آیت الله مجتبی خامنه ای یا هر شخص دیگری حمایت قاطع می کند

تنها موضوع این است که مردم به توصیه‌های امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) گوش فرادهند و اعتماد به نفس خود را بالا برده و به خود و ظرفیت عظیم خود اعتماد کامل داشته باشند و مطمئن باشند با عملکرد جهادی می‌توانند کشور را از نظر توان اقتصادی به موفقیت عظیم در جهان برسانند و به هجمه ها بی توجه باشند همانگونه که در روزهای اخیر در رسانه ها در خصوص بحث جانشینی ایشان گمانه زنی و هجمه هایی در حال شکل گیری است که بحث رهبری و ولایت فقیه را به صورت مهندسی شده با زمزمه کردن جانشینی پسر ایشان یعنی آیت الله مجتبی خامنه ای مطرح می کنند، که این مساله یک مبحث کاملا تخصصی و در حوزه صلاح دید گروه عظیمی از علمای و نخبگان دینی و سیاسی  در مجلس خبرگان رهبری است که قطعا به صلاح کشور، مردم و نظام تصمیم گیری می کنند و چه انتخاب ایشان و یا هر شخص دیگری قطعا بر اساس صلاحیت فردی آن شخص است. قرارگاه فدک در صورت انتخاب آیت الله مجتبی خامنه ای یا هر شخص دیگری حمایت قاطع خواهد داشت.