به گزارش اکونا پرس،

جواد شفیعی با بیان اینکه مدیریت شهری در دو ماه اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳ از طریق هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها، ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی به استقبال سفرهای نوروزی رفت، گفت: از 24 اسفند سال گذشته تا صبح 25 فروردین سال جاری طی مدت ۳۰ شب میزبانی از مسافران نوروزی، یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۱۹۸ نفر در شهر اصفهان اسکان یافتند.

وی روند اسکان مسافران در این بازه زمانی را بدون بروز هیچ حادثه و مشکلی ارزیابی کرد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اولویت‌بندی ستاد، تمام مراکز اقامتی از جمله هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، مدارس آموزش‌وپرورش، منازل استیجاری، خوابگاه‌های غیرانتفاعی خودگردان دانشجویی و کارمندی و سایر مکان‌های پیش‌بینی شده از جمله سالن‌های ورزشی در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفت و هیچ‌کدام از مسافران در طول اقامت خود در این کلان‌شهر با مشکلی روبه‌رو نشدند.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: در مجموع حدود ۱۲۰ هتل توسط جامعه حرفه‌ای هتل‌داران برای اسکان مسافران نوروزی اعلام آمادگی کرده بود که بیش از ۱۳۰ هزار نفر مسافر شب‌خواب در آنها اسکان یافتند.

وی اضافه کرد: در این بازه زمانی حدود ۱۷ هزار نفر در ۲۵ میهمان‌پذیر، ۲۴۲ هزار نفر در بیش از ۳۲۰۰ منزل استیجاری و هفت هزار نفر در ۱۵ خوابگاه خودگردان دانشجویی و کارمندی و بیش از ۱۸ هزار نفر در ورزشگاه ها اسکان یافتند و ۲۲ هزار خودرو نیز در مجموعه فرهنگی تفریحی و گردشگری باغ فدک به عنوان اولویت آخر اسکان مسافران نوروزی پذیرش شد. همچنین از 26 اسفند ۱۴۰۲ تا 12 فروردین 1403 حدود ۴۸۰ هزار نفر در ۶۰۰ مدرسه‌ اسکان یافتند.