به گزارش اکونا پرس،

مهدی بقایی ضمن بازدید از پروژه‌های در حال احداث میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار اصفهان اظهار کرد: روند اجرای پروژه‌ها مطلوب و با توجه به تعدد پروژه‌ها، جهادی و بی‌سابقه است.

او با بیان اینکه تالار ماهی به عنوان بارانداز مقصد ماهی جنوب کشور در میدان میوه و تره‌بار اصفهان در حال احداث است، افزود: هر روز ماهی از جنوب برای سورت و ارسال به سراسر کشور به اصفهان می‌آید که امیدوارم با ایجاد تالار و غرفه‌ها امکان استفاده شهروندان نیز بیشتر و بهتر فراهم شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به فاز دوم مجتمع صنفی خواروبار و خشکبار تصریح کرد: فاز نخست این پروژه شامل ۴۵ سوله به بهره‌برداری رسیده است و فاز دوم شامل ۳۶ سوله ۶۰۰ متری است که طی دو سال گذشته مراحل احداث را پشت سر گذاشته است.

او یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان را سردخانه، سورت و بسته‌بندی به‌ویژه برای میوه دانست و گفت: از این‌رو مجتمع سورت و بسته‌بندی شامل ۴ سوله در حال احداث است و احتمال دارد همزمان با افتتاح این سوله‌ها، کلنگ‌زنی سردخانه این میدان نیز انجام شود.

بقایی با اشاره به اجرای عملیات ساخت دومین نیروگاه خورشیدی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار با ظرفیت ۲۰۰ کیلو وات خاطرنشان کرد: با تکمیل این پروژه، ظرفیت تولید برق نیروگاه خورشیدی میدان مرکزی میوه و تره‌بار شهرداری اصفهان به ۴۶۰ کیلووات خواهد رسید.

لازم به ذکر است، تالار آبزیان شامل یک سوله با ۱۵ غرفه، مجتمع سورت و بسته‌بندی شامل ۴ سوله، فاز دوم مجتمع صنفی خواروبار و خشکبار شامل ۳۶ سوله و نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ کیلوواتی از مهم ترین پروژه های جاری میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار اصفهان است.