به گزارش اکونا پرس،

مهرداد عظیمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای  کشور در نشست خبری امروز با موضوع افتتاح هزار پروژه آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) و تبریک به مناسبت ایام دهه فجر و اعیاد شعبانیه گفت:افتتاح یک هزار پروژه با موضوع آموزش مهارت و سنجش صلاحیت حرفه ای به توسعه سرمایه انسانی کمک می کند.

وی افزود: ۸۷۸ آموزشگاه آزاد فنی حرفه‌ای ، ۷۳ مرکز جوار کارگاهی ،۳ کارگاه سنجش،۷ مرکز مدیریت، ۲۴ کارگاه دولتی، ۳ تجهیز کارگاه آموزشی، ۶ مرکز دولتی،۶ محیط کار واقعی در بخش دولتی و غیردولتی همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب  افتتاح و بهره‌برداری می شود .

عظیمی ادامه داد: ۸۷۸ آموزشگاه آزاد فنی حرفه‌ای ، ۷۳ مرکز جوار کارگاهی ،۷ مرکز مدیریت، ۶ محیط کار واقعی  در مجموع  به ایجاد اشتغال مستقیم حداقل ۲۶۰۰ نفر کمک می‌کند. ۳۸ هزار نفر دوره آموزش در سال به ظرفیت‌های آموزشی سازمان اضافه می‌شود که مجموع این آموزش‌ها در بخش خصوصی با صرف اعتبار بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: از پروژه‌های دولتی که امروز به بهره‌برداری می‌رسد و رسماً آغاز به کار می‌کند، راه اندازی ۶ مرکز آموزشی با ۲۵ کارگاه و زیربنای ۲۰ هزار متر مربع و راه‌اندازی سه کارگاه سنجش مهارت با صرف اعتبار ۱۰ میلیارد ریال که ۱۳ هزار نفر سنجش به ظرفیت آموزشی سازمان در بخش دولتی اضافه خواهد شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در دولت مردمی  از آغاز تاکنون در حوزه آموزش ۴ میلیون و ۵۲۳ هزار نفر دوره آموزش داشتند که نسبت به عملکرد این سازمان در مدت مشابه دولت قبل ۵۱ درصد رشد داشته است .در حوزه سنجش صلاحیت حرفه‌ای آمار سازمان از آغاز دولت تاکنون ۳ میلیون و ۱۸۹ هزار نفر بوده که رشد ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه در دولت قبل را شاهد هستیم. در بحث صدور گواهی مهارت رشد ۷۲ درصدی  و در بحث صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در مجموع از آغاز دولت تاکنون ۲۳ هزار و ۷۱۱ مورد آموزشگاه به ثبت رسیده  که این ۸۷۸ آموزشگاه آزاد  که امروز افتتاح می شود به این آمار اضافه و آمارعملکرد ما نسبت به دولت گذشته نسبت یه مدت مشابه  ۱۳۰۰ درصد رشد داشته و ما میتوانیم سریلند باشیم.

وی در مورد مشاغل خانگی گفت:  ۱۸۷ هزار نفر آموزش نیز در حوزه مشاغل خانگی به ثبت رسیده که نسبت به دولت قبل ۳۷ درصد رشد داشته‌ است.در تحقق برنامه تحولی  امروز به۸۲/ ۹۹ رسیدیم.

خبرنگار-مهنازبرخورداری