مهدی بهلولی، کارشناس آموزش و فعال صنفی معلمان در گفت وگو با خبرنگار اکوناپرس با بیان این که معلمان و فرهنگیان تا به امروز از هر روشی برای شنیده شدن صدای خود توسط مسئولان بهره برده اند،گفت: از نوشتن در روزنامه ها و مجلات گرفته تا مصاحبه با سایت ها ، خبرگزاری و تجمعات مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی و ادارت کل و حتی ارسال پیامک به وزیران و نمایندگان همگی روش هایی است که معلمان و فرهنگیان برای شنیده شدن صدای اعتراضی خود به کار گرفته اند.

او همچنین با بیان این که قطعا مسئولان صدای معلمان و فرهنگیان را شنیده اند و از خود این قشر به مشکلات آن ها آگاه تر هستند،افزود: متأسفانه گوش شنوایی برای شنیده شدن مطالبات این قشر فرهنگی کشور وجود ندارد و این درجایی است که از اظهارات خود مدیران و وزیران به خوبی پیداست که از بسیاری از مسائل آگاه هستند.

بهلولی با بیان این که بسیاری از مسئولان و اعضای بالادست آموزش و پرورش فقط در زبان با معلمان و فرهنگیان هماهنگ هستند، ادامه داد: آن چه در واقعیت وجود دارد این است که معلمان از کمترین حقوق و مزایا برخوردار هستند. باید توجه داشته باشیم که میانگین حقوق معلمان از دیگر کارمندان دولت کمتر نیست،اما این فعالان قشر از هیچ مزایایی برخوردار نیستند.

 این فعال صنفی معلمان با بیان این که بسیاری از کارمندان ادارت با آن که به طور مثال در حکم کارگزینی خود چیزی حدود 2 میلیون تومان را باید دریافت کنند اما در آخر ماه چیزی در حدود دو برابر این مبلغ را دریافت می کنند،اظهار کرد: این به آن معناست که این مبلغ دریافتی شامل همه عواید و مزایایی است که نصیبشان می شود،اما معلمان و فرهنگیان فقط همان مبلغی را که در حکم کارگزینی آن ها درج شده است بدون هیچ مزایایی دریافت می کنند و این تفاوتی است که میان آن ها و دیگر کارمندان دولت و سایر ادارات وجود دارد.

بهلولی همچنین با بیان این که تا امروز که چیزی حدود 5 سال از عمر دولت تدبیر و امید می گذرد، دولت فقط در پیاده کردن مرحله اول طرح رتبه بندی معلمان و افزایش 200 هزارتومانی به حقوق معلمان بر اساس آن طرح، مثبت و عملیاتی عمل کرده است،افزود: غیر از آن چه ذکر شد اگر افزایشی هم برای حقوق معلمان و فرهنگیان محقق شده است، افزایشی بوده که بر اساس تورم صورت گرفته است.

او با تأکید بر این که رئیس جمهوری در اوایل سال 92 در خصوص معیشت فرهنگیان و معلمان وعده های بسیاری را مطرح می کرد و امروز انتظار است که به آن ها عمل شود، ادامه داد: بهبود وضعیت آموزش و پرورش و معیشت معلمان و افزایش حقوق آن ها نیازمند عزمی ملی و همگانی است که فقط با اجرای عدالت و مبارزه با فساد محقق می شود.

 

 

گفت وگو: بهناز لطفعلی زاده