به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از  روابط‌عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران روزگذشته(دوشنبه ۱۱ دی‌ماه) با همراهی مسعود حق لطفی مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق و جمعی از مدیران ارشد این معاونت از پروژه‌های پارکینگ جوادیه و پارکینگ مینابی در مناطق جنوبی پایتخت بازدید کرد.

 حق‌بین در این بازدید خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که امروزه اکثر شهرهای بزرگ کشور با آن مواجه است، ازدحام وسایل نقلیه و مشکل کمبود پارکینگ عمومی و معضل پارک حاشیه‌ای خودرو است.

 وی افزود: ساماندهی فضای پارکینگ عمومی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اجزای راه‌ها و معابر شهری سهم بسزایی در مطلوبیت و آرام‌سازی محیط شهری دارد.

 معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شلوغی شبکه حمل‌ونقل و تراکم ترافیک‌های مقطعی به علت پارک حاشیه‌ای نامناسب در خیابان‌های شهرهای بزرگ موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است.

 حق‌بین تصریح کرد: مدیریت ششم برای حل این معضل بر تسریع اجرای پروژه پارکینگ مینابی که از دوره قبل بر زمین‌مانده بود اجرا کرد تا به ایجاد آسایش و رفاه بیشتر شهروندان کمک کند.

 معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به همکاری معاونت فنی و عمرانی و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در ساخت پارکینگ، گفت: پارکینگ‌های طبقاتی در دستور کار این حوزه قرار دارد که از این میان ظرف ماه آینده پارکینگ مینابی در منطقه ۱۵ تقدیم شهروندان خواهد شد.

 وی تصریح کرد: اولویت ما انجام و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است که به جهت مشکلاتی که برای شهر ایجاد کرده بود در دست اقدام است.

 بر اساس این گزارش، پارکینگ مینابی در ۷ طبقه (۲ طبقه زیر زمین و ۵ طبقه روی زمین) با زیربنای ۱۶۳۰۰ مترمربع طراحی شده است و با بهره‌برداری از آن، فضای لازم برای پارک ۴۲۰ دستگاه خودرو در محله مینابی واقع در منطقه ۱۵ شهرداری تهران فراهم خواهد شد.

در ابتدای این بازدید دوره‌ای از پروژه‌های مناطق جنوبی پایتخت، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به‌اتفاق همراهان از پروژه پارکینگ در حال احداث زیر سطحی جوادیه با زیربنای3695 مترمربع بازدید و نکات جدی جهت تسریع و تکمیل عملیات اجرایی به ارکان پروژه یادآور شد.

لازم به توضیح است این پروژه با ظرفیت100 خودرو ازبهمن ماه سال 1401 فعال و طی سه‌ماهه ابتدایی سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.