به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹، سید علی مفاخریان ضمن قدردانی از زحمات مربیان ایستگاه های تندرستی گفت: اولویت مجموعه شهری در مقوله ورزش توجه به ورزش همگانی است و بایست بیش از پیش فضاهای مناسبی را برای ترویج ورزش همگانی و سلامت جامعه فراهم کنیم.

وی افزود: حوزه سلامت و ورزش دو مقوله ای هستند که در کنار یکدیگر ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و بهره مندی از الگوهای ورزشی و ورزشکاران افتخار آفرین به عنوان الگو، نقش مهمی در تشویق شهروندان در موضوع ورزش و سلامت جامعه را ایفا می کند.

شهردار منطقه9 به همراهی سازمان ورزش به ترویج ورزش همگانی نیز اشاره کرد و بیان داشت: همراهی سازمان ورزش در تعالی حرکات شایسته از زمان تصدی رباطی سرپرست سازمان ورزش شهرداری، باعث رونق ورزش همگانی در پایتخت شده است.

مفاخریان تاکید کرد: اجرای کمپین دوشنبه های ورزشی در تهران باعث سلامت شهروندان و تسری آن در دیگر شهرها به عنوان الگو شده است تا از این ظرفیت ورزشی برای رشد، تعالی و نشاط استفاده کرد.

وی با اشاره به اهمیت روحیه نشاط در جامعه اذعان داشت: روحیه نشاط در جامعه مهم است چراکه با ایجاد انگیزه در میان اقشار ورزشکار و ورزش دوست می توان زمینه های لازم را برای خلق آثار در فضاهای شهری در راستای تهرانی برای همه فراهم کرد.

در ادامه سلیمانی معاون ورزشی سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به اجرای برنامه های ورزشی در میدان آزادی گفت: مجموعه سازمان ورزش شهرداری تهران و منطقه9، ارتباط تنگاتنگی در اجرای برنامه های ورزشی بزرگی در میدان آزادی همچون دوشنبه های ورزشی و همایش ووشو داشته اند و می توان گفت بیشترین فعالیت سازمان ورزش در سال جاری در منطقه9 انجام شده است.

وی در خاتمه تاکید کرد: برقراری مشارکت های اجتماعی تمرین خوبی برای تسری سلامت در جامعه می باشد که این امر با ورزش همگانی و همیاری چهره های ورزشی برای افزایش روحیه نشاط در میان شهروندان امکان پذیر است که نمونه بارز آن را می توان در سه شنبه های بدون خودرو و استفاده از دوچرخه در فضای شهری عنوان کرد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از 50 نفر از فعالان و پیشکسوتان ورزشی منطقه9 تقدیر شد.