به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک احسان صفایی معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه اظهار داشت: تعداد زیاد درختان چنار کهنسال در بوستان فرامنطقه ای نیاوران و اطراف آن، این محدوده را به یکی از زیباترین بوستان های کشور و خاورمیانه تبدیل کرده و فضای سبز آن از میراث های طبیعی و سرمایه ملی محسوب می‌شود، به همین دلیل صیانت از آن ها در اولویت اداره فضای سبز شهرداری منطقه یک قرار گرفته است. 

وی افزود: در همین راستا و با هدف حفظ یکپارچگی بافت کهنسال درختان چنار بوستان نیاوران،خیابان شهید باهنر و پاسداران شمالی با هماهنگی سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، طرح ساماندهی درختان در این محور در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: به همین منظور 10 اصله درخت چنار کهنسال با بن و قدمت بالا از نهالستان‌های اطراف کلانشهر مشهد به وسیله تریلی حمل و به شیوه روتبال(انتقال درخت با رﻳﺸﻪ ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﺧﺎک) و طبق استانداردهای اصولی در این محدوده کاشته شد.

گفتنی است بوستان نیاوران یکی از بوستان‌های نمونه و منحصر به فرد کلان شهر تهران است که در منطقه یک جای دارد. پهنه این بوستان نزدیک به ۶۲ هزار متر مربع است این بوستان دارای اشکوب‌های چندگانه و پله‌های گوناگون است که براساس باغ های ایرانی طراحی شده و دو در ورودی شمالی و جنوبی دارد که هر دو به خیابان پاسداران باز می شوند و درختان کهن چنار با دیرینگی ۱۵۰ سال و بلندی ۲۰ متر و محیط ۲.۸ متر در این بوستان خودنمایی می کند.