به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، احسان خیراتیان صفایی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه اعلام کرد: ارزیابی نگهداشت شهر  در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با تاکید بر محورهای ۱۳ گانه ابلاغی مورد بررسی قرار می گیرد  و حس مسئولیت، تلاش و همکاری همه نیروها برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این زمینه مورد نیاز است.

صفایی اولویت مهم این طرح را بر ایمنی بوستان‌ها عنوان کرد و گفت:  بوستان‌ها از نظر کفپوش و وسایل بازی کودکان، روشنایی، برقکشی‌ها، و ... باید مورد بازدید مستمر و رفع نواقص قرار گیرند.

او شستشوی مستمر مخازن و ساماندهی زیر مخزنی را با توجه به فصل گرما مهم دانست و خاطر نشان کرد: مخازن پلاستیکی از معابر جمع آوری و مخازن جدید جایگزین آنها شود به طوری که در پایان اردیبهشت مخزن پلاستیکی در معابر وجود نداشته باشد.

معاون شهردار منطقه یک به ساماندهی باغچه‌ها اشاره کرد و افزود: رفت و روب، کند و کوب‌ و واکاری در باغچه‌های معابر مورد بررسی و اجرا قرار گیرد و موارد خشک از جمله  کنده‌ها از سطح باغچه ها جمع آوری و ساماندهی شود.

او به بارش‌های پیش رو پرداخت و تصریح کرد: لایروبی انهار به خصوص در انهار شرقی – غربی، تقاطع‌ها مورد توجه خاص قرار گیرد و شهرداران شب موظف به بررسی وضعیت انهار در بارش‌های شبانه هستند.

این مقام مسئول سد معبرهای ساختمانی و وجود مصالح در معابر عمومی را غیر قابل قبول دانست و گفت: با نظارت و تلاش، هرگونه سد معبر جمع آوری و از ریخته شدن مصالح در معابر عمومی جلوگیری و املاک در حال ساخت از نظر وضعیت فضای سبز مورد رصد منظم قرار گیرند تا مانع از خشک شدن درختان شویم.

صفایی ساماندهی و یکپارچه سازی و تجمیع تابلوهای ترافیکی را نیز مهم دانست و گفت: در فضای کوچک در تقاطع‌ها چندین تابلو ترافیکی نصب است که منجر به گمراهی و سردرگمی رانندگان می‌شود و نیاز است تابلوهای فرسوده جمع آوری و سایر تابلوها ساماندهی شوند.

او رسیدگی به وضعیت و پاکسازی شعار نویسی‌ها، ساماندهی و نگهداشت مناسب آبنماها، رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی و نیروی مستقری در هر یک، همسطح سازی دریچه‌ها، ساماندهی اسکان‌های کارگری و تجهیز آنها را نیز در لیست ارزیابی‌های این ماه عنوان و اظهار امیدواری کرد که با تلاش همه نیروهای این حوزه در سکوهای مناطق برتر نگهداشت شهر تهران قرار بگیریم.