به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته "جریان خاورمیانه" به مناسبت سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به نقش این شهید در پایه‌گذاری محور مقاومت و آثار آن در غرب آسیا می‌پردازد و در این رابطه گفت‌وگو می‌کند با سیدهاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان.

۱۲ دی ۱۳۹۳ سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار دوست و همکار دیرینه‌اش ابومهدی المهندس فرماندهی دوم یگان‌های حشد الشعبی عراق توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق به شهادت رسید. بسیاری از مردم بعد از شهادت دانستند که شهید حاج قاسم مغز متفکر محور مقاومت غرب آسیا است، اما امروز پس از عملیات طوفان الاقصی در فلسطین اشغالی و جبهه‌های پشتیبانی در لبنان، سوریه، عراق و یمن شاهد میراث ماندگار این شهید بزرگوار هستند. 

 رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان ضمن تبیین نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در توانمندی‌های روزافزون جناح‌های مقاومت در سراسر غرب آسیا، ثمره زحمات این شهید را در تقابل منطقه‌ای کنونی در فلسطین که تمام محورهای مقاومت در آن شرکت می‌کنند ارزیابی می‌کند.

سیدهاشم صفی‌الدین در ادامه به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد که حضور حاج قاسم چه کمکی به توسعه توانمندی‌های حزب الله کرد؟ و آیا شهادت او مانع توسعه توان حزب‌الله شده است؟

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان همچنین خاطراتش از شهید سلیمانی را بازگو می‌کند.

برنامه «جریان خاورمیانه» (MidEaStream)چهارشنبه ساعت 10:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز همان روز ساعت  17:00 و 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود..علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15095  این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.