به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، خودداری مسیحیان فلسطین از برگزاری جشن کریسمس در همدردی با مردم غزه و تشدید تهدید آمریکا از سوی مقاومت عراق در برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

رهبران کلیساها در بیت لحم و سایر نقاط سرزمین مقدس فلسطین، در نمایش همبستگی با مردم غزه و ویرانی‌های موجود در آن، از مسیحیان محلی خواسته‌اند از برگزاری جشن‌های عمومی خودداری و در عوض دعای خود را برای قربانیان بی‌گناه جنگ تشدید کنند. مقامات شهرداری بیت‌ لحم نیز اعلام کرده‌اند که تزئینات کریسمس نصب شده قبلی را در همبستگی با مردم ما در غزه حذف کردند.

مجری برنامه در همین رابطه گفت‌وگو می‌کند با یکی از کشیشان بیت‌ لحم و از او می‌پرسد که با این اقدام چه پیامی را برای سران سایر کلیساهای مسیحی می‌فرستید؟

گروه‌های مقاومت عراق در تلاش برای قرار گرفتن در یک نبرد بزرگ در منطقه، توانایی‌ها و تخصص موشکی خود را در زمینه پهپادها افزایش داده‌اند. عملیات سیل‌الاقصی در هفتم اکتبر و جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه، اولین آزمایش در نوع خود برای این گروه‌ها بود، زیرا آن‌ها تصمیم گرفتند تا در کنار مقاومت غزه وارد جنگ شوند.

بخش دوم برنامه «جریان خاورمیانه» در گفت‌وگو با حمزه خنساء، روزنامه‌نگار الاخبار از بیروت به عنوان کارشناس به واکاوی این موضوع و دستاوردهای جبهه مقاومت در دفاع از مردم فلسطین اختصاص دارد‌..

برنامه «جریان خاورمیانه» (MidEaStream)چهارشنبه ساعت 10:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز همان روز ساعت  17:00 و 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود..علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15095  این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.