به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته "جریان خاورمیانه" نگاهی دارد به تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط میان عربستان و اسرائیل و امتیازدهی رژیم صهیونیستی به مقاومت فلسطین برای آرام بودن اوضاع در غزه. 

 بخش اول برنامه در گفتگو با دکتر میخائیل عوض، محقق و نویسنده از بیروت به بررسی تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی و امکان تحقق چنین موضوعی اختصاص دارد. 

مروه عثمان مجری برنامه با اشاره به این موضوع که سعودی‌ها هرگز هنوز درک نکرده‌اند که رژیم اسرائیل هرگز در هیچ موضوع منطقه‌ای امتیازی نمی‌دهد، این پرسش را با کارشناس برنامه در میان می‌گذارد که اصولاً سعودی‌ها در پس این توافق چه انتظاراتی از صهیونیست‌ها دارند؟ 

 برنامه "جریان خاورمیانه" در بخش دوم به این موضوع می‌پردازد که مقاومت فلسطین در ازای آرامش نوار غزه خواستار عدم حمله به مسجدالاقصی شده و رژیم صهیونیستی این شرط را پذیرفته است. 

عرفات ابوزاید، مفسر سیاسی از غزه به عنوان کارشناس این بخش برنامه ضمن ارائه تحلیل خود از این تحول تاریخی به این پرسش پاسخ می‌دهد که چرا صهیونیست‌ها این بار تصمیم به تنش‌زدایی گرفته‌اند و نقش مقاومت قدرتمند فلسطین در این امتیازدهی چیست؟ 

 مروه عثمان این پرسش را نیز با عرفات ابوزاید در میان می‌گذارد که آیا این توافقنامه جدید برای تامین معیشت مردم فلسطین که در محاصره هستند کافی خواهد بود؟ 

برنامه «جریان خاورمیانه» (MidEaStream)چهارشنبه ساعت 10:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز همان روز ساعت  17:00 و 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود..علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15095  این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.