به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» در گفت‌وگو با صاحب‌نظران شرکت بشار اسد رئیس جمهور سوریه در نشست سران اتحادیه عرب در جده عربستان و شروع مرحله‌ای جدید در روابط کشورهای عربی را ارزیابی می‌کند. 

این برنامه همچنین به بهانه نبرد «انتقام آزادگان» نیروهای مقاومت علیه اشغالگران صهیونیست، ادامه مقاومت تا آزادی کامل فلسطین را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد.

مروه عثمان مجری «جریان خاورمیانه» در بخش اول برنامه با ونسا بیلی روزنامه‌نگار مستقل از دمشق گفت‌وگو می‌کند و این پرسش را با او در میان می‌گذارد که تقریباً ۱۲ سال پس از تعلیق عضویت کشورش در اتحادیه عرب در نوامبر ۲۰۱۱، سخنرانی بشار اسد رئیس جمهور سوریه در نشست سران اتحادیه عرب در جده را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

نبرد «انتقام آزادگان» به پایان رسیده است، اما تا خورشید فلسطین طلوع کند، جنگ تمام نشده و نخواهد بود و دور مبارزه آزادگان با ظالمان رژیم صهیونیستی متوقف شده است. موضوع بخش دوم برنامه «جریان خاورمیانه» به این تداوم مبارزه از سوی مقاومت فلسطین در برابر اسرائیل اختصاص دارد.

دکتر جمال زهران استاد علوم سیاسی دانشگاه پورت سعید از بیروت کارشناس این بخش برنامه است و بر این موضوع تاکید می‌کند که گروه «جهاد اسلامی» توانایی خود را در شلیک راکت تا تل آویو ثابت کرد و در عین حال، توانایی‌های محدود نیروی هوایی اشغالگر را در این زمینه نشان داد. 

در ادامه، مروه عثمان هم از دکتر زهران می‌پرسد موقعیت رژیم اشغالگر صهیونیستی و دولت نتانیاهو را در خصوص نبرد «انتقام آزاد» چگونه ارزیابی می کنید؟

برنامه «جریان خاورمیانه» چهارشنبه ساعت 10:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز همان روز ساعت  17:00 و 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود..علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15095  این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.